۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
علی غفاری:

ابوزینب را در مرز اسراییل فیلمبرداری کردیم

کارگردان فیلم سینمایی «ابوزینب» گفت: سکانس اصلی «ابوزینب» را در نقطه صفر مرزی جنوب لبنان و فلسطین اشغالی و در مقابل چشم اسرائیلی‌ها فیلمبرداری کردیم.
کد خبر : ۲۲۶۲۱۲
صراط: کارگردان فیلم سینمایی «ابوزینب» در نشست رسانه‌ای این فیلم گفت: سکانس اصلی «ابوزینب» که مربوط به عملیات استشهادی است در نقطه صفر مرزی جنوب لبنان و فلسطین اشغالی فیلمبرداری و ما در مقابل چشم اسراییلی‌ها که دائم هشدار می‌دادند آن منطقه تحت تسلط سازمان ملل است، فیلمبرداری می کردیم.

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ابوزینب» به کارگردانی علی غفاری در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست که آرش فهیم اجرای آن را بر عهده داشت علی غفاری کارگردان فیلم سینمایی «ابوزینب» گفت: علاقه من به کارهای تاریخی در دو اثر اخیرم کاملا مشخص است. من
تاریخ معاصر را دوست دارم و معتقدم نسل جوان ما باید جایگاه تاریخ را بداند.

وی ادامه داد: «ابوزینب» به عنوان ماجرای فداکاری و رشادت های مادر خانواده، یک ماجرای جهان شمول است که برای من باارزش بود.

این کارگردان درباره وضعیت دوبله این فیلم سینمایی به زبان فارسی توضیح داد: تصمیم داریم برای نمایش عمومی، فیلم را دوبله کنیم. اما لازم بود برای نمایش در فضای جشنواره با زبان اصلی نمایش داشته باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «ابوزینب» ضمن رضایت از فیلمبرداری این فیلم گفت: فیلمبردار این فیلم، لبنانی بود و سابقه کار در کشورهای اروپایی را داشت. سعی کردیم فیلمبرداری متناسب با موضوع قصه باشد و در نهایت از فیلمبرداری راضی بودم.

وی ادامه داد: سکانس اصلی «ابوزینب» که مربوط به عملیات استشهادی است در نقطه صفر مرزی جنوب لبنان و فلسطین اشغالی فیلمبرداری و ما در مقابل چشم اسراییلی‌ها که دائم هشدار می‌دادند آن منطقه تحت تسلط سازمان ملل است، فیلمبرداری می کردیم.

غفاری افزود: مرتضی شعبانی تهیه کننده «ابوزینب» با نامه‌نگاری‌هایی که انجام داد مسئولان منطقه را متقاعد کرد که فیلمبرداری این سکانس را در آن منطقه انجام دهیم. ابتدا نگران بودم که حجم انفجار در این سکانس بنا و شیشه ها را خراب کند اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. جلوه های ویژه واقعا نگران کننده بود و داود رسولیان خلاقانه آن را طراحی کرد و آن چه که می بینید کاملا واقعی است.

وی در ادامه اظهار کرد: برای «ابوزینب» از یک داستان واقعی که 5 سال پیش مستند آن تولید شده بود، الهام گرفتیم و این واقعیت کار ما را برای ساخت مشکل می کرد اما تا جایی که توانستیم به واقعیت داستان متعهد بودیم.

کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» گفت: بخشی از فیلمنامه «ابوزینب» را سرمایه گذار خارجی فیلم تغییر داد. کار سختی است که 15 سال از تاریخ را در یک فیلم 90 دقیقه ای به تصویر بکشیم.
غفاری درباره اکران فیلم سینمایی «ابوزینب» بیان کرد: پروسه پر پیچ خمی که در اکران هست، تمامی ندارد و باید ببینیم تلاشمان به کجا می رسد اما شرکت لبنانی که یکی از سرمایه گذاران این فیلم است، برای اکران در خارج از کشور شرایط خوبی را دنبال می کند. سه شنبه هفته آینده برای نخستین بار «ابوزینب» برای عوامل آن، در لبنان نمایش داده می شود.

مرتضی شعبانی تهیه کننده فیلم سینمایی «ابوزینب» نیز در این نشست حضور داشت و در مورد بودجه هزینه شده برای تولید این فیلم گفت: بیشتر از 2 میلیارد تومان هزینه ساخت این فیلم شده است که بیش از 50 درصد آن را شرکت لبنانی حزب الله و باقی را مرکز مستند حقیقت که وابسته به اتحادیه رادیو و تلویزیون است، پرداخت کرد.

وی در مورد انتخاب بازیگران لبنانی این فیلم سینمایی عنوان کرد: فیلم کاملا بومی است و در آثار
بومی اگر از بازیگران فارسی زبان استفاده کنیم مشکل زبان پیدا می شود. کل کار عربی بود و نباید از بازیگران غیرعرب زبان استفاده می‌کردیم.
منبع: فارس