۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:

جرم؟ فیلمبرداری از پلیس در برخورد با بی‌حجاب‌ها!

جرم؟ فیلمبرداری از پلیس در برخورد با بی‌حجاب‌ها!
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جرم انگاری فیلم گرفتن و انتشار تصاویر پلیس در حین انجام مأموریت در لایحه عفاف و حجاب دیده شده و این لایحه نیز هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی و تصویب است.
کد خبر : ۶۳۰۰۴۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس،  نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جرم انگاری فیلم گرفتن و انتشار تصاویر پلیس در حین انجام مأموریت در لایحه عفاف و حجاب دیده شده و این لایحه نیز هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی و تصویب است.

فیلم برداری از ماموران پلیس در هنگام عمل به وظایف قانونی خود و به هنگام مقابله با متخلفین و انتشار آن در شبکه‌های بیگانه، از مباحثی است که طی سال‌های اخیر مورد بحث بسیاری از رسانه‌ها و افراد قرار گرفته است.

مشکلاتی که این موضوع برای ماموران در هنگام ماموریت‌هایی که دارند ایجاد می‌کند موجب شده تا بسیاری از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی خواستار جرم انگاری برای فیلم برداری از پلیس شده اند.

در متن این پویش که تا امروز (دوشنبه ۲ مرداد) بیش از ۱۷ هزار نفر از آن حمایت کرده اند، آمده است: در بسیاری از کشور‌های دنیا تصویربرداری از پلیس جرم است. با توجه به برخورد و رفتار‌های ناشایستی که برخی افراد با تکیه بر تلفن همراه با پلیس انجام می‌دهند، لازم است انتشار تصویر پلیس یا ارسال آن به شبکه‌های ضدایرانی جرم یا تخلف تلقی شود. خود پلیس می‌تواند سامانه‌ای برخط برای ارسال تخلفات نیرو‌ها یا مجرمین را ایجاد کند.

بیژن نوباوه وطن نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در باره بحث فیلم برداری از پلیس در حین انجام وظیفه گفت: این اقدامات نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات غربی‌ها در مورد جامعه ماست و آن‌ها به دنبال سیاهنمایی برخی مسائل در جامعه ما هستند.

وی افزود: فیلم گرفتن از پلیس به هنگام انجام وظیفه قانونی‌اش صددرصد جرم است، چرا که پلیس اعمال قانون می‌کند و باید هم این کار را انجام دهد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوه قضائیه به طور مصرح اعلام کرده که درباره برخورد با کسانی که از پلیس به هنگام انجام وظیفه قانونی‌اش فیلم می‌گیرند قانون داریم و می‌توانیم با عوامل اینگونه اقدامات برخورد کنیم که البته باید هم این برخورد‌ها به صورت جدی انجام شود.

نوباوه خاطرنشان کرد: پلیس طبق قانون با متخلف برخورد می‌کند و تاکنون هیچ برخورد اضافی هم با اشخاص نداشته است.

وی درباره مطالبه ۱۷ هزار نفری مخاطبان سامانه «فارس‌من» درباره جرم انگاری انتشار تصاویر پلیس افزود: جرم‌انگاری درباره فیلم گرفتن از پلیس درحین انجام وظیفه قانونی‌اش و انتشار تصاویر پلیس در لایحه عفاف و حجاب به طور کامل‌تر از قبل دیده شده و مورد بررسی قرار گرفته که این لایحه هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی و تصویب است.