۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴

اعصاب مردم را با دعوای سیاسی به هم نریزید

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد نفتی موجب رانت و فساد در کشور شده، گفت: ادامه این روند به مصلحت نظام نیست و باید جلوی آن گرفته شود.
کد خبر : ۲۲۶۳۶۷
صراط:  کاظم جلالی شامگاه سه شنبه در یادواره ۳۸ شهید اصناف شهرستان شاهرود همزمان با شب سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی، اصناف، بازاریان و عموم مردم شاهرود در محل حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، ضمن تاکید بر اینکه باید به وضعیت اقتصادی مردم توجه کرد و این مهم همواره مورد توجه و توصیه مقام رهبری بوده، افزود: پرچم دار اصلی این انقلاب، پشتیبانان اصلی نظام و یاران امام در دفاع مقدس همین مردم مستضعف بودند که پای انقلاب ایستادگی کردند پس باید به وضعیت اقتصادی آنان توجه کرد.
 
او با تاکید بر اینکه باید دعواهای سیاسی را کنار گذاشت، گفت: مردم را نباید سیاست زده کرد و اعصاب همه را با دعواهای سیاسی بر هم ریخت بلکه باید به اقتصاد توجه کرد و کاری انجام داد تا که مردم احساس آرامش و راحتی کنند.
 
نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اذعان بر اینکه بیکاری، فقر و مشکلات اقتصادی در سطح جامعه بسیار جدی هستند گفت: ما مسئولان می توانیم با پتانسیل بالای موجود در کشور، اوضاع را بهبود بخشیم پس باید دست در دست هم نهاد تا ظرفیت ها را شناسایی و تقویت کرد.
 
جلالی، با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و تاثیر آن بر بودجه سال آینده، گفت: فرصت مناسبی ایجاد شده تا اتکای کشور و درآمدهای ما از ناحیه نفت کمتر شود و در این بین دو عکس العمل می توان نشان داد.
 
او توضیح داد: در وهله نخست می توان روحیه را از دست داد و بعد می توان باور کرد که عامل بدبختی اقتصاد کشور ما نفت است.
 
عضو فراکسیون اکثریت اصولگرای مجلس ادامه داد: بودجه سال ۹۴ در حدود ۷۱هزار میلیارد تومان بسته شده است و این درحالی است که با هر دلار کاهش قیمت نفت، ۹۰۰میلیارد تومان ضرر خواهیم کرد لیکن این مبلغ آنقدر هم رقم سنگینی نیست که نتوان آنرا حذف کرد باید به این اندیشید که چه میزان پتانسیل غیر نفتی در کشور ما وجود دارد که دریاهای شمال و جنوب کشورمان یکی از آنها به شمار می آیند.
 
جلالی، با بیان اینکه اقتصاد نفتی موجب رانت و فساد شده است و باید از ادامه این روند جلوگیری کرد، گفت: ما مرد زمانهای سخت و بحران هستیم و این موضوع را در زمان هشت سال جنگ تحمیلی نشان داده ایم اما به شرط آنکه به مردم اعتماد کنیم.
 
او با اشاره به جنگ تحمیلی و اعتماد به مردم، گفت:در ایام دفاع مقدس، گردانی سیصد نفره را به یک جوان ۲۴ساله می سپردند و تا این حد به مردم اعتماد داشتند اما امروز هیچ اعتمادی به جوانان نمی شود لیکن باید به مردم و بخش خصوصی اعتماد کرد فشار بر روی مردم قطعا به نظام آسیب خواهد رساند.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به آسیب های پیرامون انقلاب اسلامی گفت: مبارزه مستقیم با دین و ایجاد بدل برای دین مبین اسلام دو راه مقابله دشمنان با نظام و اسلام است.
 
جلالی گفت: مبارزه مستقیم با دین در تخریب باورها و مبارزه فرهنگی با مردم است و مبارزه غیر مستقیم ایجاد بدل برای اسلام است مکه نمونه آن رو نمایی از چهره خشن و بدوی اسلام توسط گروه های تکفیری و آتش زدن انسانم هاست و این در حالی است که اسلام دین رحمت و اخلاق است.
 
او گفت: اسلام دین انسانیت است اما یکباره گروهی می آیند و با چهره خشنی که از اسلام نشان می دهند، به نفع دشمنان کار می کنند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مقاومت مردم فلسطین و لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی، گفت: زمانی وقتی می خواستند اسرائیل را شکل بدهند، همه تسلیم شدند و کسی مبارزه نمی کرد و حتی کشورهای عربی نیز ایستادگی نکردند اما اکنون و با اصل مبارزه مورد تاکید امام، هرگاه چند سرباز مسلمان شهید می شوند، در مقابل محور مقاومت با همان سلاح و با همان شیوه اسرائیل را مورد حمله قرار می دهند
 
جلالی گفت: اکنون حزب الله آنقدر قدرت دارد که در همان ساعت نخست می تواند پاسخ حملات اسرائیل را بدهد و به او بگوید اگر پای خود را فراتر بگذاری قطعا به عذابی بزرگ دچار خواهی شد.
 
او ادامه داد: این شیوه مبارزه امروز از انقلاب اسلامی آمده است و در مقابل اسلام (به تعبیر حضرت امام) آمریکایی ایستاده است.
منبع: مهر