۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱

نادران: هیچ بردی در توافقنامه ژنو نداشتیم

بر اساس آنچه در توافقنامه ژنو آمده است ما هیچ بردی کسب نکرده‌ایم.
کد خبر : ۲۲۶۸۲۸
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آنچه در توافقنامه ژنو آمده است ما هیچ بردی کسب نکرده‌ایم.

الیاس نادران بعد از ظهر امروز در همایش مذاکرات عزتمندانه و در جمع دانشجویان بسیجی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به حضور حماسی مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار کرد: امام راحل همیشه در بیانات خود تاکید بر حضور منتظره مردم می‏کرد و این به معنای آن است که امام همواره به اراده مردم و حضور در صحنه آنها ایمان و اعتقاد قلبی داشت.

وی با بیان اینکه حضور مردم در 22 بهمن در راهپیمایی سراسر کشور حامل پیام‌های بسیاری برای داخل و خارج بود افزود: مهم‌ترین پیام این حضور حماسی مردم حفظ وحدت حول محور ولایت و توجه و تمکین به فرمایشات و فرامین سکاندار انقلاب اسلامی است.

22 بهمن یک رفراندوم واقعی بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی سخنان پیرامون انجام رفراندوم از مردم پیرامون با اهداف سیاسی و جناحی خاطرنشان کرد: بدون تردید 22 بهمن یک رفراندوم واقعی حول محورهای اساسی نظام و انقلاب بود که حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی پاسخ همه را داد و نتیجه رفراندوم را به روشنی بیان کرد.

نادران ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان بسیجی در شهرستان گنبدکاووس گفت: بنده در این منطقه خاطرات تلخ و شیرین بسیاری، از دوران مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی و بعد از آن دارم که یکی از بهترین خاطراتم حضور در کنار شهید آیت‌الله مدنی در این منطقه بود که به دلیل تبعید به این منطقه آمده بودند.

وی در توصیه‏‌ای به جوانان و دانشجویان بسیجی به‏ ویژه اعضای بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: همه شما جوانان و دانشجویان باید تلاش کنید شرایط حساس منطقه و کشور را درک کنید و پس از آن در شناخت توطئه دشمنان نظام و انقلاب و شناخت زمین و عرصه جنگ و قتال نیز با بصیرت کوشش کنید.

دانشجویان از سطحی نگری پرهیز کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سطحی‏‌نگری برخی افراد و توجه به مسایل فرعی و غیر اصولی نظام اظهار کرد: دانشجویان به عنوان پیش قراولان عرصه تحلیل و بصیرت باید ضمن دوری از سطحی‏ نگری و پرداختن به مسایل جزئی و غیر اصلی انقلاب با نگاهی کلی و کلان به موضوعات نگذارند مسایل اصلی کشور در حاشیه بماند.

وی استقلال کشور را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: استقلال به مفهوم عمیق خود که تصمیم‌گیری حاکمان و مدیران با اراده خود  مردم در داخل کشور و بدون ترس و باج‌دهی به دشمنان است در همه عرصه ها از جمله عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی در کشورمان پس از انقلاب محقق شده است.

نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان هسته ای و اتمی برخی کشورهای همسایه از جمله پاکستان و هندوستان و آزمایش‏های اتمی متعدد آنها و عدم حساسیت آمریکا و غرب به این فعالیت‏ها خاطرنشان کرد: این کشورها چون اختیارشان بر عهده خودشان نیست و غرب و آمریکا برایشان تصمیم می‏گیرند هیچ خطری برای مستکبرین و خون خواران جهانی محسوب نمی‏شوند اما در کشور ما چون ملت و نظام با استقلال تصمیم‏گیری می‏کنند کوچکترین پیشرفت علمی ایران آن‏ها را به تکاپو و فعالیت علیه کشورمان وا می‏دارد.

نادران با انتقاد از کسانی که استقلال و آزادی را از جمهوری اسلامی قابل تفکیک می‏‌دانند، گفت: جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه معنا کننده استقلال و آزادی است و اصولا این مفاهیم تفکیک‌پذیر نیستند زیرا جمهوری اسلامی بدون استقلال قابل تعریف نخواهد بود.

وی هدف دشمنان از مذاکرات را لطمه زدن به استقلال کشور دانست و گفت: نمونه بارز این هدف‏گیری تلاش برای توقف برخی فعالیت‏ های هسته‌ای ما در توافقنامه ژنو است که در قبال آن هیچ چیزی نصیب ما نشده است و اصولا بردی برای ما در این توافقنامه وجود ندارد.

گفتنی است در این همایش که به همت بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان برگزار شده بود علاوه بر دانشجویان و فعالان فرهنگی شهرستان گنبدکاووس، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان، رئیس دانشگاه پیام نور و جمعی از مدیران، مسئولان و روحانیون گنبدکاووس نیز حضور داشتند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط نادران ژنو