۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
سرپرست ولایت غزنی :

سخنگوی داعش مشاور من نیست

سرپرست ولایت غزنی در واکنش به انتشار گزارشاتی مبنی بر اینکه سخنگوی خودخوانده گروه داعش در افغانستان مشاور وی بوده، این اخبار را رد و آن را توطئه‌ای علیه خود خواند.
کد خبر : ۲۲۶۹۵۶
صراط: «موسی خان اکبرزاده» سرپرست ولایت غزنی در واکنش به انتشار گزارشاتی که گویا سخنگوی خود خوانده گروه داعش در افغانستان مشاور وی بوده، ادعای سخنگوی داعش را بی‌اساس و کذب دانست.
 
اکبرزاده گفت: تمام مشاورین وی از مرکز (کابل) تعیین می‌شود، اما این فرد بیش از 12 ماه می‌شود که در غزنی نبوده و به عنوان مشاور حقوقی دریافت نکرده است.
 
وی تصریح کرد: مشاور باید همه روزه در کنار والی باشد و هر روز باید حضور خود را با امضایی تایید کند، اما این فرد بیش از یک سال است که نه در این ولایت بوده و نه تاییدی مبنی بر حضور وی موجود است.
 
سرپرست ولایت غزنی افزود: «عبدالقادر واحدی» که از آن به «ابو ابراهیم خراسانی» یاد می‌شود، 3 ماه قبل توسط نیروهای امنیت ملی افغانستان بازداشت شده و در آن زمان چیزی به نام داعش اصلا در افغانستان وجود نداشت.
 
براساس اطلاعیه‌ای که امنیت ملی افغانستان روز گذشته منتشر کرده آمده است: مشاور سرپرست ولایت غزنی اعتراف کرده که وی سخنگوی داعش در افغانستان بوده است.
 
عبدالقادر واحدی که از آن به عنوان سخنگوی داعش در افغانستان یاد می‌شود، همچنین گفته است که از سوی سرپرست ولایت غزنی به منظور گفت‌وگوهای صلح به کابل دعوت شده و مصونیت وی نیز تضمین شده بود.
 
بر اساس سندی که در رسانه‌ها نیز منتشر شده است، نشان می‌دهد که سرپرست ولایت غزنی در نامه‌ای، عبدالقادر واحدی را در زمینه تطبیق تمام پروژه‌ها در ولایت غزنی به حیث همکار و ناظر معرفی کرده است.
 
اما سرپرست ولایت غزنی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: فرد بازداشت شده سندی را که به رسانه‌ها نشان داده، جعلی بوده و امضای وی را نیز جعل کرده است.
 
سرپرست ولایت غزنی ارتباط داشتن یا نداشتن خراسانی با گروهک تکفیری داعش رد و یا تائید نکرد و گفت: این وظیفه امنیت ملی افغانستان است که باید مشخص کند که وی از سوی داعش به عنوان سخنگو تعیین شده و یا خود چنین ادعایی را مطرح کرده است.
 
توطئه از سوی غاصبان و زمین خواران
 
سرپرست ولایت غزنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تعداد زیادی از غاصبان و زمین خواران که پرونده‌های آنان در دادستانی این ولایت موجود است، دست به چنین اقدامی زده‌اند تا مانع از رسیدگی به پرونده‌های خود شوند.
 
وی افزود: دولت محلی ولایت غزنی از رسانه‌هایی که بدون اطلاع دقیق دست به نشر چنین گزارشی زده‌اند خواستار اعاده حیثیت است و اجازه نخواهد داد که رسانه‌ها دست به چنین گزارش‌های دروغی بزنند.
 
وی به صورت مشخص از رادیو «آزادی» نام برد و گفت: این رادیو باید پاسخگوی دورغ پراکنی‌های خود باشد و در این مورد مشخص باید به دولت محلی ولایت غزنی پاسخ دهد.
منبع: فارس
برچسب ها: سخنگو داعش مشاور