۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۳

کمپین نمازخانه‌های سیار در روسیه

مسلمانان کشور پهناور روسیه همیشه نسبت به کمبود مکان مناسب برای عبادت و مسجد شکایت داشته‌اند. اینک برخی از مسلمانان روسیه به فکر چاره‌ای افتاده‌اند و کمپین مساجد یا نمازخانه‌های سیار را به راه انداخته‌اند.
کد خبر : ۲۲۷۰۸۳
صراط: بانیان طرح ایجاد نمازخانه‌های سیار در روسیه که پروژه مساجد متحرک نامیده می‌شود در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای راه‌اندازی این مساجد هستند. مساجد متحرک در واقع کاراوان یا اتاقک‌هایی است که به راحتی پشت تریلر یا خودروهای دودیفرانسیل بسته می‌شود و به همه نقاط قابل حمل است.

این مساجد متحرک در حقیقت کمک شایانی به دو میلیون مسلمان در مسکو است. این همه مسلمان در پایتخت فدراسیون روسیه تنها چهار مسجد فعال دارند. علاوه بر عدم دسترسی مسلمانان به این مساجد که گاه از هم دورند، نوع زندگی مدرن و شلوغ نیز اجازه اقامه نماز در این مساجد محدود را نمی‌دهد.

با این حال طرح مساجد متحرک مخالفانی نیز پیدا کرده است. سرگئی سوبیانین شهردار مسکو با رد این طرح اعلام کرده مسکو به اندازه کافی مسجد دارد و نیازی به این نمازخانه‌ها نیست؛ اما بانیان این طرح در اینترنت کمپینی برای جمع‌آوری پول راه انداخته‌اند که امیدوارند با 850 هزار روبلی که جمع می‌کنند، این طرح را کلید بزنند.

منبع: شفقنا