۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

آمریکا پشت پرده جنایت چپل‌هیل است

فعال حقوقی سوری تاکید کرد: دولت آمریکا در پس جنایت کشتار سه شهروند مسلمان این کشور است تا با به پا کردن آتش اختلافات دینی پروژه‌های خود در منطقه به بهانه مبارزه با داعش را عملی کند.
کد خبر : ۲۲۷۹۹۵
صراط: فعال حقوقی سوری تاکید کرد: دولت آمریکا در پس جنایت کشتار سه شهروند مسلمان این کشور است تا با به پا کردن آتش اختلافات دینی پروژه‌های خود در منطقه به بهانه مبارزه با داعش را عملی کند.

«یوسف الناعمه» فعال حقوقی و رسانه‌ای سوریه در رابطه با بایکوت جنایت «چپل هیل» و شهادت 3 دانشجوی مسلمان به دست یک افراطی نژادپرست آمریکایی تاکید کرد: این شرم‌آور است که دولت آمریکا در چنین مسائلی بی‌تفاوت است در حالی که ادعای کمک به آزادی‌خواهی و عدالت‌گستری در جهان را می‌کند.
 
فعال رسانه‌ای سوریه تاکید کرد: تاخیر رئیس جمهور آمریکا در محکومیت جنایت چپل هیل نشان می‌دهد که دولت آمریکا در این نقض فاحش حقوق بشری چهره کریه خود را پنهان کرده و این دولت شاهد کشتار شهروندان اصلی خود و همچنین تبعیض نژادی علیه سیاهپوستان است و از حقوق بشر و ارزش‌های انسانی و عدالت سخن می‌گوید.
 
الناعمه گفت: دولت آمریکا از زمان حادثه یازدهم سپتامبر دشمنی علیه اسلام را برگ برنده‌ای برای ماجراجویی‌های خود و اشغال کشورها و نقض حقوق مستضعفین جهان دید.
 
وی تصریح کرد: جنایت چپل هیل نشان داد که در جستجوی رابطه‌ای جدی با آمریکا بودن هیچ فایده‌ای ندارد چرا که کاخ سفید ریختن خون دیگران را راه رسیدن به اهداف غیرقانونی خود در دیگر کشورها می‌داند.
 
فعال رسانه ای سوریه گفت: طبیعی است که اوباما بلافاصله این حادثه را محکوم نکرد و هیچ تحرکی هم از خود نشان نداد اما وقتی از داخل حزب خود تحت برخی فشارها قرار گرفت این جنایت را با تاخیر محکوم کرد چون می‌دانست بایکوت کامل آن می‌تواند بر روند انتخابات ریاست جمهوری آتی در آمریکا و آرای دموکرات‌ها تاثیر منفی گذارد.
 
فعال رسانه‌ای سوریه گفت: قوانین آمریکا که گسترش سلاح در داخل این کشور را قانونی کرده است از چنین جرایمی شبیه جنایت چپل هیل استفاده می‌کند تا افکار عمومی آمریکا را از پرداختن به رفتارهای این کشور در قبال کشورها و پرونده‌های جهانی بازدارد.
 
وی افزود: می‌توان گفت که اوباما به طور مستقیم مسئول این جنایت است چرا که ضمن بی‌تفاوتی در قبال حادثه از آن برای تشدید اختلافات بین مسلمانان در آمریکا با غیرمسلمانان استفاده کرده و این امر موجب بروز اختلافات بین پیروان ادیان الهی در آمریکا می‌شود.
 
الناعمه تاکید کرد: این اغراق نیست که می‌گوییم دولت آمریکا در پس این جنایت است تا آتش اختلافات دینی را در این کشور به پا کرده و مسلمانان آمریکا را تحریک کند و سپس جامعه آمریکایی به حضور مسلمانان در این کشور واکنش نشان بدهند و دولت اوباما از همه این حوادث برای اجرای پروژه‌های خود در منطقه به بهانه مبارزه با داعش تایید بگیرد.
فعال رسانه‌ای سوریه گفت: حقوق بشر بهانه‌ای واهی برای سردمداران کاخ سفید به منظور بهره‌برداری و نقض قوانین بین‌المللی، اشغال کشورها و تحمیل تصمیم‌های سیاسی علیه آنها شده است.
 
الناعمه گفت: اگر قربانیان جنایت چپل هیل مسلمان نبودند، ماجرا کاملا متفاوت می‌شد یعنی اگر نقش‌ها برعکس بود (یعنی قاتل مسلمان و مقتول آمریکایی بود) و اوباما را می‌دیدیم که تنها دقایقی پس از حادثه آن را محکوم کرده و وعده پیگرد داعش و القاعده در سوریه را می‌داد.
منبع: فارس