۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

قناعتی: مخالفان بنرها تحلیل‌ خام نکنند

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بسیج نمی‌تواند در جنگ نرم بی‌تفاوت باشد، گفت: «مخالفان بنرهای عنایت آمریکایی» تحلیل‌های خام نکنند و بررسی‌های مناسب و پخته‌ای از موضوعات داشته باشند.
کد خبر : ۲۲۸۱۸۶
صراط:ابوالفضل قناعتی درباره هجمه‌های صورت گرفته علیه بنرهای نصب شده از سوی بسیج شهرداری در سطح شهر با عنوان عنایت آمریکایی، اظهار داشت: شعار بسیج حمایت از مستضعفین و مبارزه با مستکبرین در تمام دنیاست. 

وی افزود: بدنه فعال جامعه، افرادی که دلشان برای محرومین جهان می‌سوزد، بسیجی هستند و این افراد در حوزه‌های مختلف هر کاری از دستشان برآید، در جهت مبارزه با استکبار جهانی انجام می‌دهند. یک روز بسیج در عرصه اقتصاد، یک روز در عرصه سیاست و یک روز در عرصه جنگ و سازندگی وارد می‌شود اما امروز جنگ، جنگ نرم است. در جنگ نرم بسیج نمی‌تواند خود را بی‌تفاوت ببیند، حال فرقی نمی‌کند این بسیج متعلق به شهرداری، محلات یا یک وزارتخانه باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ماموریت بسیج مشخص و آن مبارزه با استکبار جهانی است، تصریح کرد: امروز که درگیر جنگ نرم هستیم و کشورهای استکبار جهانی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی به شکل‌های مختلف به بسیاری از کشورها به ویژه ایران در تمام ابعاد ظلم می‌کنند، بنابراین لازم است همه سازمان‌ها و نهادها علیه این دشمن متخاصم هر فعالیتی که می‌توانند انجام دهند، بسیج هم در خط مقدم این حرکت ایفای نقش می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: اگر بسیج در روز 22 بهمن روزی که متعلق به مبارزه با ستم، استعمار، ظلم و استکبار است حرفی نزند چه زمانی مطالبش را بیان کند. این ایام بهترین فرصت است که بسیج سیاست خود را که همان سیاست نظام و رهبری است را به شکل‌های مختلف و در قالب شعار مطرح کند. 

قناعتی خاطرنشان کرد: در ایام منتهی به یوم‌الله 22 بهمن شعارهایی علیه آمریکا، روی بنرها در سطح شهر حک شد که عده‌ای فکر کردند این شعارها علیه مسئولین نظام و به نوعی علیه تیم مذاکره‌کننده ایرانی است در حالی که سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند تیم مذاکره‌کننده ایرانی فرزندان نظام و مورد تایید هستند، برای همه فصل‌الخطاب است.

وی افزود: با شعارهایی که روی بنرها نوشته شد، خواستند به آمریکا بفهمانند به هر قیمتی از عزت و شرف‌مان و از دستاوردهای انقلاب اسلامی نمی‌گذریم؛ برداشت جامعه از برخورد آمریکایی‌ها مقابل نمایندگان ایرانی که هر روز یک موضع‌ می‌گیرند و مساله‌ای را مطرح می‌کنند این است که آنها نمی‌خواهند در موضوعات تحریم و انرژی هسته‌ای به طور واقعی وارد مذاکره شوند، از این رو با شعارهایی که در 22 بهمن سر دادند یا با شعارهایی که روی بنرها نصب شده در واقع گفته شد التماس آنها را نمی‌کنیم اما این شعارها دلیلی بر این نیست که تیم مذاکره‌کننده ایرانی را قبول نداریم. 

قناعتی با اشاره به اظهارات برخی افراد از جمله اعضای شورای شهر به عنوان مخالفت با اقدام صورت گرفته بسیج شهرداری تهران، گفت: افرادی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند باید بررسی پخته‌ای روی موضوعات داشته باشند و تحلیل خام ارائه نکنند. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این دسته از افراد وقتی می‌خواهند موضوعی را بیان کنند باید آن را به صورت شفاف طرح کنند، حداقل بگویند ما «مانند بسیج آمریکا را قبول نداریم و همواره با این کشور در ستیز بوده‌ایم حال شعارهایی که دوستان بسیجی می‌نویسند باید به گونه‌ای باشند که اختلافی در داخل کشور ایجاد نکند» اگر چنین صحبتی مطرح می‌شد امکان بررسی انتقاد وجود داشت اما در شرایط کنونی برخی مخالفان باید نوع گفتمان‌شان را اصلاح کنند تا نتیجه بهتری حاصل شود در واقع حرف‌هایی که بیان می‌شود نباید موجب ایجاد تفرقه داخل کشور شود.

منبع: تسنیم