۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

دولت از بسیج در بحث ریزگردها استفاده کند

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: بسیج با همکاری خود می‌تواند روند بهبود شرایط جوی استان را تسریع بخشد و مجلس نیز از همکاری بسیج مردمی حمایت می‌کند.
کد خبر : ۲۲۷۶۴۷
صراط: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: بسیج با همکاری خود می‌تواند روند بهبود شرایط جوی استان را تسریع بخشد و مجلس نیز از همکاری بسیج مردمی حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد شامگاه دوشنبه در نشست مسئولان بسیج در دشتستان اظهار کرد: بسیج از ابتدای شکل‌گیری تاکنون در راستای موفقیت نظام اسلامی گام برداشته و بخش عظیمی از موفقیت نظام مرهون بسیجیان است.
 
وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد فعالیت ارزشمند و تاثیرگذار بسیجیان در عرصه سازندگی و آبادانی کشور هستیم و روز به روز این مهم با کیفیت بهتری انجام گرفته است.
 
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اعزام 50 هزار بسیجی برای حل معضل گرد و خاک استان خوزستان خاطرنشان کرد: بسیجیان در هر عرصه‌ای حاضر شده‌اند تاثیرگذار و کارگشا بوده‌اند و اطمینان داریم در این مسئله نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند.
 
موسوی‌نژاد تصریح کرد: حضور بسیجیان در این منطقه که از آلاینده‌ها و ریزگردها رنج می‌برند موثر است و به طور حتم حضور نیروهای بسیج برای انجام اقداماتی که مانع از ایجاد گرد و خاک می‌شود می‌تواند به بهبود وضعیت آلایندگی خوزستان کمک کند.
 
وی با بیان اینکه دولت باید پاسخگو باشد که چرا از حل مشکل زیست محیطی در استان خوزستان ناتوان است، ادامه داد: برخی از تدابیر و مدیریت‌های لازم که باید در راستای حل آلودگی‌های هوا اعمال شود، اتفاق نمی‌افتد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر اضافه کرد: در این رویداد ظرفیت بسیج بالا است و دولت می‌تواند از قابلیت‌های آن استفاده کند.
 
وی با اشاره به اهمیت رفع مشکل ریزگردها در خوزستان افزود: دولت اگر نمی‌تواند به تنهایی مشکل آلودگی هوا در خوزستان را حل کند باید از ظرفیت‌های بسیج برای حل مشکلات مردم استفاده کند در غیر این‌صورت معضلات بیشتر می‌شود.
 
موسوی‌نژاد گفت: بسیج با همکاری خود می‌تواند روند بهبود شرایط جوی استان خوزستان را تسریع بخشد و مجلس شورای اسلامی نیز از همکاری بسیج مردمی حمایت می‌کند؛ مجلس آمادگی دارد در صورت نیاز اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.
منبع: فارس