۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

ایران، مدل سرنگونی دیکتاتورها را به آزادی‌ خواهان جهان نشان داد

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه ایران مدل سرنگونی دیکتاتورها را به آزادی خواهان جهان نشان داد،گفت: ۸ سال دوران دفاع مقدس تضمین ۸۰ سال امنیت ایران شد.
کد خبر : ۲۲۸۲۹۸
صراط: سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی عصر امروز در اجلاسیه بزرگداشت شهدای دانشجو استان همدان در مسجد دانشگاه بوعلی سینا با یادآوری رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای دانشجو با نبوغ، شجاعت، شهامت و خلاقیت خود ژنرال‌های پیر ارتش عراق را به زانو درآوردند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  گفت: خون شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس سبب پیروزی‌های بزرگی شد که هم اکنون تضمین قدرت بازدارندگی کشور ایران در مقابل تمامی تهدیدات دشمنان است. 

وی افزود: 8 سال دوران دفاع مقدس تضمین 80 سال امنیت ایران شد و دشمنان می‌دانند اگر تهاجمی علیه ایران مرتکب شوند جوانان ما تا آن سوی مرزها آنان را همانند صدامیان دنبال و به عقب خواهند راند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: برتری فکری دانشجویان و اساتید ایران، در رشته‌های مختلف علمی؛ نانوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای و غیره دشمنان ما را به حیرت واداشته، ضمن اینکه نبوغ جوانان ما از آمریکایی‌ها و دیگران بالاتر است. 

صفوی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) از خداوند منان شهادت حضرت علی(ع) را خواست، بیان کرد: عظمت و منزلت شهادت در اسلام تا حدی است که 11 تن از ائمه  و دختر پیامبر اسلام (ص) در سن 18 سالگی به شهادت رسیدند. 

وی با بیان اینکه بدون تردید کربلای ایران در امتداد کربلای حسین بن علی(ع) است، گفت: مردم ایران اسلامی که در شلمچه و جزیره مجنون در دوران دفاع مقدس جنگیدند وبه شهادت رسیدند قطعا اگر در عاشورا  در کنار امام حسین(ع) بودند تا پای شهادت می‌جنگیدند. 

صفوی تصریح کرد: صبر و  استقامت خانواده شهیدان ما مکتب مقاومت را ایجاد کرد که در ادامه آن حزب الله لبنان، جهاد و حماس فلسطین، انصارالله در یمن را ایجاد کرده است. 

وی افزود: خون شهدای ایران علاه بر مسیر تاریخ ایران، مسیر منطقه و جهان و معادلات جهانی را تغییر داد چرا که شهید متعلق به ایران نیست، شهدا متعلق به جهان بشریت هستند.

صفوی افزود: خون شهدا دست‌های حامیان عراق را در منطقه قطع می‌کند و سربلندی ایران عزیز در سایه خون‌های مظلوم شهیدان از جمله 8 هزار شهید همدان رخ داده است. 

صفوی با اشاره به اینکه دانشجویان از نخبگان جامعه هستند و بیش از 4 هزار شهید دانشجو در کشور تقدیم انقلاب اسلامی شده است گفت: در سال 1350 حدود 100 هزار نفر در کنکور سراسری شرکت می‌کردند که از این تعداد 10 هزار نفر در دانشگاه‌های ایران پذیرش می‌شدند در حالی که اکنون بیش از 4 میلیون 500 هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند و بیش از 73 هزار عضو هیئت علمی داریم. 

وی خطاب به دانشجویان استان همدان افزود: در مورد اینکه دانشجویان شهید چه تفکری داشتند و اخلاق و عملکردشان چگونه بوده است تحقیق کنید. 

صفوی در محور بعدی سخنان خود در تحلیلی از اهداف دشمنان در آغاز جنگ با ایران اظهار داشت: باید بدانیم دشمنان به دنبال چه اهدافی بودند و شهدا چگونه مقابله با اهداف پلید آنان در دوران دفاع مقدس ایستادگی کردند. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا مطرح کرد: رژیم بعث عراق، جهان دو قطبی، قدرت‌های دوران جنگ سرد، آمریکایی‌ها، ناتو، ورشو، شوروی ها و برخی کشورهای منطقه با هم متحد شدند و دست به دست هم دادند تا به اهدافی چون؛ نقض قرارداد الجزایر در سال 1975، اشغال بخشی از سرزمین ایران، جلوگیری از صدور پیام انقلاب، از بین بردن منابع انسانی و منابع اقتصادی، تضعیف مدیریت انقلاب و کشور و سرنگونی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

سرلشگر صفوی اظهار داشت: هنگام آغاز جنگ تحمیلی کشور ما به تازگی انقلاب کرده بود و خواهان جنگ نبودیم اما در سال 58 با پیروزی انقلاب در ایران لرزه‌ای براندام اسرائیل افتاد، حال بعد از گذشت 26 سال از جنگ آیا دشمنان به اهداف مورد نظرشان دست یافتند یا خیر؟ 

وی با اشاره به حمله عراق به کویت گفت: ارتش عراق در ساعت 5 صبح وارد مرز کویت شد و قبل از 12 ظهر کویت سقوط کرد، امیر کویت، ارتش و دولت کویت فرار کردند و به این ترتیب کویت به مدت 7 ساعت نیز در برابر عراق مقاومت نکرد و ایران 8 سال ایستادگی کرد. 

صفوی بیان کرد: عراقی‌ها در حمله به ایران بر روی دیوارهای خرمشهر نوشته بودند آمده ایم تا در ایران بمانیم و حتی نام شهرهای ایران را نیز تغییر داده بودند، آمده بودند تا ایران را سرنگون کنند اما هرگز نتوانستند در مقابل فرزندان ایران اسلامی بایستند و چند سال بعد کشور عراق در سال 2003 توسط ظالم بزرگتری اشغال نظامی شد، حکم اعدام صدام را صادر کردند و صدام آخرین جمله‌ای که به زبان آورد گفت : "ایرانیان من را اعدام می‌کنند شما من را اعدام نمی‌کنید". 

وی افزود: با این وجود در هدف دیگر خود آیا موفق شدند؟ آیا توانستند از صدور انقلاب اسلامی ایران به سایر کشورها جلوگیری کنند که پاسخ منفی است چرا که امروز می بینیم افکار امام راحل و پیام انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه  و جهان صادر شده است. 

صفوی اظهار داشت: افکار امام، پیام انقلاب اسلامی ما به یمن، عراق، تونس، بحرین،  لبنان، مصر صادر شد و دشمنان نتوانستند جلوی الگوی نظام مردم سالاری دینی را بگیرند. 

وی تأکید کرد: زنان عرب، بحرینی‌ها و زنان یمن از بانوان ایران الگو گرفتند و به خیابان‌ها ریختند و در تظاهرات شرکت کردند. 

وی با تأکید بر اینکه ایران مدل سرنگونی دیکتاتورها را به آزادی خواهان نشان داد، بیان کرد: سرنوشت حامیان صدام در جنگ با ایران مشخص شد به طوری که شوروی‌ که نقش بزرگی در تأمین سلاح‌های صدام در زمان جنگ با ایران داشتند در سال 1991 دچار فروپاشی و به 15 جمهوری تقسیم شد. 

صفوی گفت: آمریکایی ها نیز در جنگ افغانستان در سال 2001 و در جنگ عراق در سال 2003 بیش از 5 هزار و 700 کشته دادند و میلیاردها دلار هزینه کردند، ضمن اینکه هویتشان در دنیا از بین رفت. 

صفوی گفت: آمریکایی‌ها بیش از 15 هزار زخمی و مجروح دادند و تعدادی از افرادشان نیز دچار جنون شدند، 160 هزار نیرو در منطقه آوردند و تلفات سنگینی دادند. 

وی مطرح کرد: در این جا دو سئوال پیش می آید آیا دوره دفاع گذشته؟ و آیا دفاع محدود به دفاع نظامی است؟ یا دفاع از ارزش‌ها، دفاع اقتصادی، فرهنگی و دفاع از آرمان‌ها است و آیا عهد و پیماین که ملت ما با امام در دوران دفاع مقدس بستند آیا با رهبر معظم انقلاب نیز بر سر این عهد و پیمان باقی می‌مانند؟ 

وی خطاب به جوانان و دانشگاهیان نیز سئوالی را مطرح و بیان کرد: آیا جوانان کشور می‌توانند در یک دفاع از هجوم اقتصادی و تهدیدات دشمنان جلوگبری کنند؟و آیا  می‌توانند از پیچ تاریخی که با تحریم‌ها بر ایران اعمال شده عبور کنند؟ 

صفوی تصریح کرد: امیدواریم  کشور به فضل الهی از این پیچ تحریم‌ها و هجوم اقتصادی دشمن همانند دوران دفاع مقدس با پیروزی با رهبری امام خامنه‌ای خارج شود. 

وی با قرائت اشعاری از باباطاهر همدانی اظهار داشت: باباطاهر غرق در معنویت و توحید است، ضمن اینکه همدان دارای عرفا و علمای بسیاری است که نیاز است تا مردم همدان علمای خود را بیشتر بشناسند.

منبع: تسنیم