۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

پیام هاشمی‌ به کنگره حزب اراده ملت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی به هفتمین کنگره حزب اراده ملت ایران صادر کرد.
کد خبر : ۲۲۸۳۵۴
صراط: آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به هفتمین کنگره حزب اراده ملت ایران پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

اراده ملت، تعبیری دیگر از افکارعمومی و خواسته مردم است که از دیرباز محور تشکیل حکومت‌ها در محدوده‌های جغرافیایی بوده است و امام راحل نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بر تسریع برگزاری رفراندوم برای تعیین نوع حکومت براساس اراده ملت تأکید می‌کردند که نتیجه آن «جمهوری اسلامی ایران» بوده است.

در سال‌های پس از آن نیز هر جا اراده مردم به کمک اداره جامعه آمده، اهداف نظام اسلامی و ایران عزیز به خوبی تأمین شده که 8 سال دفاع مقدس بهترین و انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 تازه‌ترین مثال آن است.

انتخاب این عنوان برای نام‌گذاری یک حزب، در بطن خویش اعتقاد و باور سیاسی مسئولان و هیئت مؤسس را نشان می‌دهد که البته وفاداری به این عنوان و محتوای نهفته در آن باید سرلوحه برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های حزب باشد.

با تأکید مجدد بر رعایت اعتدال، پرهیز از افراط و تفریط و احترام به اراده مردمی، امیدوارم برگزاری کنگره سالانه شما در راستای نهادینه کردن مردم سالاری دینی باشد و می‌دانید که جویبارها برای محو نشدن در سنگلاخ‌های مسیر و رسیدن مطمئن به دریا یا اقیانوس، با هم ائتلاف می‌کنند و رودخانه‌ها را شکل می‌دهند و الحمدلله تشکیل جبهه‌ها از احزاب همسو، شیوه‌ای پسندیده در ادبیات سیاسی کشور شده است و انشاءالله ادامه می‌یابد تا خلاء وجود احزاب بزرگ را پر کند.

منبع: تسنیم