۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
120 حساب را مسدود کردیم، کسی سراغش نیامد

رئیسی: درباره صحبت وزیر کشور چیزی نمی‌دانم

دادستان کل کشور یکی از اقدامات مهم در زمینه مبارزه با مواد مخدر را تشکیل اردوگاه‌های بازپروری در کشور عنوان کرد گفت: در یکی از شهرها 120 حساب بانکی را شناسایی کردیم که به نظر رسید در ارتباط با مواد مخدر است و وقتی آنها را مسدود کردیم هیچ‌کس دنبالش نیامد.
کد خبر : ۲۲۸۵۳۴
صراط: حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه همایش سراسری رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر رئیس جمهور است.
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: طبیعتاً با مدیریت ایشان دستگاه‌ها به خط شده و دیپلماسی فعال می‌شود.
 
این مقام ارشد قضایی با بیان این مطلب که موضوع مواد مخدر یک تهدید اجتماعی است و بالاترین رقم زندانی‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: طلاق را به دنبال مواد مخدر شاهد بوده‌ایم از طرفی سرقت به عنوان یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی نیز از جرائمی است که به دنبال پدیده مواد مخدر ایجاد می‌شود و این ایجاب می‌کند که موضوع مواد مخدر یک موضوع کشوری شود؛ موضوعی که به صورت چند ضلعی باید به آن پرداخت.
 
وی با بیان این مطلب که ما به دنبال فعال شدن ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم، ادامه داد: در این رابطه منظور ما بخش ستادی نیست بلکه این امر است که رئیس جمهور در رأس ستاد مبارزه با مواد مخدر است و همه دستگاه‌ها در این زمینه به خط می‌شوند.
 
رئیسی تصریح کرد: به نظر من تشکیل ستاد مبارزه با مواد مخدر جز جلساتی است که باید در اولویت کار دولت قرار بگیرد.
 
وی به اقدامات قوه قضاییه در برخورد با مواد مخدر پرداخت و گفت: کارنامه دستگاه قضایی در این زمینه درخشان است و اراده دستگاه قضا در برخورد با قاچاقچیان، شبکه‌ها و سرشبکه‌ها اراده جدی است.
 
این مقام ارشد قضایی یکی از اقدامات مهم در زمینه مبارزه با مواد مخدر را تشکیل اردوگاه‌های بازپروری در کشور عنوان کرد و گفت: در تشکیل اردوگاه‌های بازپروری باعث می‌شوم که هیچ معتاد مزاحمی در شهرها پرسه نشود؛ پس تشکیل اردوگاه‌های بازپروری و کار از اولویت می‌باشد.
 
دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد پول کثیف حاصل از قاچاق مواد مخدر گفت: آنچه مسلم است قاچاق مواد مخدر و پول‌های ناپاک آن به وسیله ساک و چمدان جابه‌جا نمی‌شود چرا که تلاش آنها این است که پول را در گردش مالی و بانک‌ها بیاورند.
 
وی به پرونده‌ای در این زمینه اشاره کرد  گفت: در یکی از شهرها 120 حساب بانکی را شناسایی کردیم که به نظر رسید در ارتباط با مواد مخدر است و وقتی آن حساب‌ها را مسدود کردیم هیچ‌کس دنبالش نیامد؛ پس از اگر از ناحیه ناجا و دستگاه‌های اطلاعاتی به بانک‌ها اعلام شد که شعبه‌ای گردش مالی غیرمتعارف دارد نظام بانکی در این زمینه همکاری کند.
 
رئیسی تأکید کرد: همه ظریف کشور در مرحله مبارزه با مواد مخدر مورد نظر ما است و فضای اجتماعی و بانکی کشور باید برای مواد مخدر ناامن شود تا بتوان تنفر اجتماعی و عمومی را نسبت به مواد مخدر داشت تا جامعه و مردم خوب در این زمینه وارد شده و به کمک بیایند.
 
دادستان کل کشور در مورد ورود پول کثیف به انتخابات گفت: در مورد آنچه رحمانی فضلی صحبت کرده من نمی‌دانم.
 
وی در ادامه به برخورد جمهوری اسلامی ایران با قاچاقچیان مواد مخدر اشاره کرد و افزود: این برخوردها باید از ناحیه سازمان ملل مورد تشویق عملی قرار گیرد ام صرف تشکر کردن و از طرفی دیگر قطعنامه صادر کردن یک پارادوکس است چرا که نظام سلطه اراده‌ای برای مبارزه ندارد
 
وی افزود: سازمان ملل نباید قطعنامه ظالمانه‌ای برعلیه جمهوری اسلامی صادر کند و من در اینجا از حقوقدانان سؤال می‌کنم که آیا کشوری که تحت سلطه مواد مخدر تولید می‌کند علیه حقوق بشر کار می‌کند یا کشوری که برعلیه مواد مخدر مبارزه می‌کند و جان فدا می‌کند مدافع حقوق بشر است.
 
رئیسی در ادامه اظهار داشت: این پارادوکس نیست بلکه نشان از بی‌ارادگی سازمان ملل و اراده برای گسترش ناهنجاری و فساد در جوامع بشری است.
 
دادستان کل کشور در خاتمه در پاسخ به سؤال فارس در مورد ممنوع‌التصویر شدن خاتمی و به راه افتادن جریانی در فضای مجازی به عنوان رسانه خاتمی گفت: سخنگوی قوه قضاییه موضع خود را اعلام کرده و فکر می‌کنم با توضیحی که سخنگو اراده کرده جای هیچگونه تردیدی باقی نمی‌ماند.

منبع: فارس