۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

گفتگوی چیت چیان با وزیر لبنانی

در دیدار وزیر نیرو و وزیر محیط زیست لبنان، دو طرف برای همکاری در زمینه ساخت سد و جلوگیری از آلودگی منابع آب اعلام آمادگی کردند.
کد خبر : ۲۲۸۶۸۰
صراط: در دیدار وزیر نیرو و وزیر محیط زیست لبنان، دو طرف برای همکاری در زمینه ساخت سد و جلوگیری از آلودگی منابع آب اعلام آمادگی کردند.

حمید چیت‌چیان در حاشیه این دیدار، گفت: در این دیدار درباره مسایل مربوط با منابع آب، خشک‌سالی و مسایل راهبردی مرتبط با آب گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

وی افزود: در این دیدار به‌طور جدی درباره احداث سد در لبنان و آلودگی منابع آبی صحبت کردیم و تجربه‌ها و توانمندی‌های ایران در زمینه احداث سد تشریح شد که در صورت تمایل لبنان، حاضر هستیم شرکت‌های ایرانی در ساخت سد مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: این اقدام‌ها نیازمند مطالعه است و ایران آماده است که همه امکانات و ظرفیت‌های فنی خود را در اختیار کشور دوست و برادر لبنان قرار دهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره منابع تامین مالی سد بلعا، گفت: جمهوری اسلامی ایران منابع مالی سد بلعا را تامین نکرده است.

همچنین محمد المشنوق وزیر محیط زیست لبنان در حاشیه این دیدار گفت: در این دیدار، مسایل مربوط به همکاری دو کشور درباره آب، سد و آلودگی منابع آبی و رفع مشکلات بررسی شد و به تبادل تجربه پرداختیم.

وی افزود: مسایل پیرامون موضوع‌های محیط زیست را به مسئولان مربوطه سپردیم و با توجه به حجم مشکلات، نیازمند ارایه راهکارهای اصولی هستیم.

وی یادآور شد: در این دیدار از طرح‌ها و پروژه‌های وزارت نیرو و راهبردهای آن برای رفع بسیاری از مشکلات مطلع شدیم.

وی درباره آخرین وضعیت سد بلعا در لبنان، گفت: ما درباره این سد با مشکلات زیادی روبه‌رو شدیم و روش‌های جدیدی برای رفع این مشکلات آماده کرده و تمام جنبه‌های زیست محیطی آن را در نظر گرفتیم.

منبع: پاون