۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵

هادی خامنه‌ای: ‌فتنه 88 موجب کاسبی عده‌ای شده است‌

حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای گفت: خدمتگزاران را از خدمت محروم کردن و اتهام به آنها زدن و فتنه را که موجب کاسبی عده‌ای شده را به زبان آوردن اثری به‌غیر از مخدوش کردن اندیشه‌های اسلامی ندارد.
کد خبر : ۲۲۸۸۳۷
 صراط: بعد از ظهر امروز سخنان حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای از فعالان اصلاح‌طلب در‌باره فتنه 88 جشن 15 سالگی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد کرمان را نیمه‌تمام گذاشت.

 این سخن هادی خامنه‌ای که «فتنه موجب کاسبی عده‌ای شده است»، موجب شد تا بعضی از افراد حاضر در تالار حافظ دانشگاه آزاد با سردادن شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر و منافق اعدام باید گردد» و سپس درگیری طرفداران و مخالفان این سخنان جشن 15 سالگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان نیمه‌تمام بماند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: نگران چه هستیم که نمی‌گذاریم بعضی‌ها در جامعه تریبون داشته باشند و حرف خودشان را بزنند تا آگاهی جامعه افزایش یابد.

خامنه‌ای اضافه کرد: اگر تریبون‌ها را یک جانبه در اختیار افراد خاص بگذاریم و حرف‌های تکراری و کسالت‌آور بگوییم و کسانی که حرف‌های گفتنی دارند را محروم کنیم، جامعه  ضرر می‌کند.

وی بیان کرد: اینکه به دروغ افراد خدمتگزار این سرزمین را به دشمنی به نظام متهم کنیم چه کسی به غیر از آمریکا و صهیونیست سود می‌برد.

خامنه‌ای ادامه داد: خدمتگزاران را از خدمت محروم کردن و اتهام به آنها زدن و فتنه را که موجب کاسبی عده‌ای شده است را به زبان آوردن اثری به‌غیر از مخدوش کردن اندیشه‌های اسلامی ندارد.

پس از بیان این سخنان توسط حجت‌الاسلام خامنه‌ای جمع کثیری از افراد حاضر در تالار حافظ با نشان دادن برگه‌هایی که بر روی آن جملاتی به حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین شعار «مرگ بر فتنه‌گر نوشته شده بود و سر دادن شعارهای مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه‌گر و فتنه‌گر منافق اعدام باید گردد» به سخنان این فعال اصلاح‌طلب معترض شدند.

اما خامنه‌ای در واکنش به این شعارها بیان داشت: شعار دادن و حرف‌های زشت زدن به معنای این است که از شنیدن حرف‌های درست وحشت دارند.

وی که با بالا رفتن صدای مخالفان مواجه شد، اضافه کرد: این حرکت‌ها نشان می‌دهد با اندیشه‌های دانشگاهی فاصله دارید و شما باید به حرف‌ها گوش دهید.

خامنه‌ای در پاسخ به شعار فتنه‌گر منافق اعدام باید گردد، گفت: این جا نه قوه قضائیه است و نه جای محاکمه و حکم صادر کردن، هیچ‌کس نمی‌تواند حرفی درباره این و آن بزند.

در همین حال تعدادی از حامیان سخنان هادی خامنه‌ای به سمت مخالفان حرکت کردند و درگیری‌هایی بین موافقان و مخالفان پیش آمد اما با میانجیگری عده‌ای دیگر ادامه پیدا نکرد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام همچنین خطاب به شعاردهنده‌ای که از وی خواست تا عمامه‌اش را بردارد و سپس سخن بگوید، گفت: حرف‌هایی را که می‌زنید به ‌غیر از اثبات بی‌ظرفیتی افراد هیچ دلالتی ندارد.

خامنه‌ای افزود: از خودتان ظرفیت نشان دهید، این حرف‌های شما را در همه تریبون‌ها شب و روز می‌زنند و جلسه امروز فقط یک جلسه است و یک بار تشکیل شده و سخنانی از سر دلسوزی توسط فردی گفته می‌شود که به اندازه دو برابر سن شما مبارزه انقلابی داشته است و ولایت فقیه را بهتر از شما می‌شناسد و می‌فهمد.

شعار دهندگان همچنین شعار دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد را هم سر دادند و خامنه‌ای عنوان کرد: بسیاری از کسانی که شعارهای کودکانه می‌دهند به‌ فکر آبرو و حیثیت انقلاب اسلامی نیستند، این موارد به آبروی نظام ضربه می‌زند.

وی تاکید کرد: این شعارها بر تعداد مخالفان نظام اسلامی می‌افزاید و خارجی‌ها با شنیدن این شعارها می‌گویند، اینها در مسائل اولیه مانده‌اند و بحث دارند.

خامنه‌ای گفت: عده‌ای از روی هوچی‌گری و جهالت شعارهایی ندهند که خودشان هم معنی آن را نمی‌فهمند، این شعارها دردی را دوا نمی‌کند و به کسی چیزی را آموزش نمی‌دهد، فقط وقت ما و شما را می‌گیرد.

با این وجود افراد حامی سخنان خامنه‌ای هم با کف زدن گفته‌های وی را تایید می‌کردند اما با بالا رفتن صدای شعار دهندگان و همچنین صدای کف زدن‌ها دبیرکل مجمع نیروهای خط امام سخنان خود را پایان داد.

در ادامه سعید الله‌بداشتی دستیار جوان مشاور ارشد رئیس ‌جمهور پشت تریبون حاضر شد و در حمایت از حجت‌الاسلام خامنه‌ای پرداخت.
منبع: فارس