۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
شکوری‌راد در دانشگاه شریف:

بدتر از مجلس فعلی قابل تصور نیست

عضو حزب منحله مشارکت با بیان اینکه بدتر از مجلس فعلی، مجلس دیگری قابل تصور نخواهد بود، گفت: قطعاً انتخابات مجلس آینده با پیروزی اصلاح‌طلبان همراه خواهد بود.
کد خبر : ۲۲۹۱۳۹
صراط: علی شکوری‌راد عضو حزب منحله مشارکت با حضور در جشن بازگشایی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: این شور شما دانشجویان سرمایه‌ بزرگ ملی است اگر دانشجویان ساکت و خموش باشند و حرفی نزنند و اعتراضی نکنند آن جامعه به سمت قهقرا می‌رود.

وی ادامه داد: در 4 سال گذشته بزرگترین فسادهای اقتصادی صورت گرفت که برای شکل‌گیری این فسادها اول لازم بود شما انجمن‌های اسلامی بسته و منحل شوید.

شکوری‌راد تصریح کرد: ملت در انتخابات 92 حماسه آفریدند و کشور را از سیر قهقرایی نجات دادند و امروز کشور به سمت پیشرفت در حرکت است البته باقی‌مانده‌های دولت پیشین و افراطیون مانع از آن است که دولت بتواند به ملت خدمت کند.

نماینده مجلس ششم  گفت: دوران مسئولیت وزارت علوم قبلی سخت‌ترین و تاریک‌ترین دوران دانشگاه‌ها بود. وی فردی بود که به دلیل بد برگزار کردن انتخابات 88 موجب اعتراض کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شد.

وی پیرامون حوادث رخ داده در فتنه 88 گفت: در آن سال 3 نفر از کاندیداها به نتایج انتخابات معترض بودند البته فرد چهارم نیز رسماً درباره انتخابات اظهارنظر کرد که بحث‌برانگیز و قابل تأمل است.

شکوری‌راد با بیان اینکه اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقید کردن انجمن‌ها در اینکه عنوان اسلامی داشته باشند غلط است، گفت:‌ اگر یک تشکل ملی‌گرا یا طرفدار محیط زیست بخواهد فعالیت کند چرا نباید مجوز بگیرد؟ امروز اسلام در فهم فقهای شورای نگهبان که دبیر آن آقای جنتی است خلاصه شده است.

عضو حزب منحله مشارکت در ادامه گفت:‌ جنبش دانشجویی در ایران در طول تاریخ خود بارهای سنگینی را بردوش کشیده به همین خاطر ضربات سنگینی را نیز متحمل شده است اما دانشجو نباید به خاطر تجربیات خود هزینه سنگینی بپردازد.

وی افزود: بعد از انقلاب فعالیت دانشجویان صرفاً سیاسی است که با اصل نظام هم مشکل نداشته منتهی با برخی رویکردها و رفتارها مشکل داشته است.

شکوری‌راد با اشاره به دلایل ایجاد کمیته انضباطی در دانشگاه‌ها گفت: دلیل ایجاد این کمیته این بود که پای دانشجو به دادگاه باز نشود اما عدم ظرفیت نهادهای امنیتی دانشجویان به خاطر فعالیت‌های خود زندانی می‌شوند.

نماینده مجلس ششم با بیان اینکه دانشجویان در غرفه‌های مختلف خلاء وجود احزاب را پر کرده‌اند، افزود: کارکرد احزاب این است که به صورت رایگان نیروهایی را برای پذیرش مسئولیت و اداره بهتر کشور تربیت کند البته نباید احزاب وجود داشته باشند تا فسادهای بزرگ دوره قبل شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه وقتی احزاب در جامعه نباشند دانشجویان عده‌دار وظیفه احزاب می‌شوند، گفت: ما باید به دانشجویان بدین خاطر که این خلاء را پر کردند تبریگ بگوییم و اینکه به خاطر این موضوع هزینه سنگینی پرداخت می‌کنند تأسف بخوریم برخوردی که سال‌های گذشته با دانشجویان صورت گرفت شایسته نیست.

شکوری‌راد در ادامه سخنان خود گفت:‌ در حالی که قانون اساسی ما بسیاری از آزادی‌ها را از جمله آزادی تشکل‌ها، احزاب و مطبوعات را مجاز شمرده اما شاهدیم رئیس جمهور پیشین ما این آزادی را ندارد که پیامش در مراسم امروز پخش شود.

نماینده مجلس ششم گفت: چگونه یک مقام قضایی به خود اجازه می‌دهد سخن غیرقانونی را بیان کند که رئیس جمهور اسبق ممنوع‌التصویر است این سخن هیچ مبنای قانونی ندارد و بسیاری از مطبوعات ما مجبور به تمکین از این قانون هستند.

وی افزود: پیام تسلیت‌هایی که مقامات رسمی و مراجع تقلید به رئیس جمهور اسبق در خصوص فوت خواهر وی دادند نشان از این دارد که سخن مقام قضایی اعتباری ندارد.

عضو حزب منحله مشارکت تصریح کرد:‌ چرا مقامات قضایی که باید بر مدار اعتدال و قانون باشند مدام بحث سیاسی می‌کنند و از فتنه می‌گویند وقتی که حکم حصر سران فتنه را قوه قضاییه صادر نکرده و حتی اگر بخواهد با آنان ملاقات کند، نمی‌تواند پس چطور اینقدر دم از فتنه و فتنه‌گر می‌زنند.

شکوری‌راد با بیان اینکه دولت فعلی اصلاح‌طلبی است،گفت: البته اصلاح‌طلبان براساس تحلیل شرایط به این جمع‌بندی رسیدند که از روحانی حمایت کنند و امروز هم معتقدند تصمیم درستی است. البته روحانی نیز نشان داده است در سخنان اصلاح‌طلبانه خود باقی مانده و همین امر است که افراطیون را ناراحت کرده است آنان فکر نمی‌کردند روحانی رأی بیاورد.

نماینده مجلس ششم با بیان اینکه ما در تلاشیم تا حصر سران جنبش سبز برداشته شود، گفت: جامعه آگاه و بیدار ما نشان دده که می‌تواند برای خود جای پایی درست کند و ما امروز امیدواریم بقیه کشور را که عده‌ای نااهل در اختیار گرفته‌اند به اهلش بسپاریم.

وی در پایان با بیان این موضوع که پیروز انتخابات مجلس آینده اصلاح‌طلبان خواهند بود، گفت: اینکه مجلس بعدی نمی‌تواند به بدی مجلس فعلی باشد خود قدمی روبه‌ جلو است چرا که بدتر از مجلس فعلی مجلس دیگری قابل تصور نیست.
منبع: فارس