۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

نظرسنجی درباره اتاق‌های بازرگانی +نمودار

91درصد کارآفرینان و 100 درصد خبرنگاران در یک نظرسنجی معنقدند اتاق ها نماینده همه تولیدکنندگان ایران نیستند.
کد خبر : ۲۲۸۹۶۱
91صراط: درصد کارآفرینان و 100 درصد خبرنگاران در یک نظرسنجی معنقدند اتاق ها نماینده همه تولیدکنندگان ایران نیستند.

در آستانه برگزاری هشتمین دوره انتخابات اتاقهای بازرگانی، برنامه پایش در یک نظرسنجی که با مشارکت 200 نفر از نمایندگان مجلس، اساتید و کارشناسان اقتصاد، کارآفرینان و خبرنگاران اقتصادی انجام شد، به بررسی آن پرداخت.
 
در این نظرسنجی، مجموعه 85 درصد از شرکت کنندگان و نیز 80 درصد نمایندگان مجلس و 85درصد اساتید و کارشناسان اقتصادی معتقد بودند اتاق ها نماینده تولید کنندگان کشور نیستند.

نظر خبرگان ایران درباره اتاق‌های بازرگانی +نمودار

نظر خبرگان ایران درباره اتاق‌های بازرگانی +نمودار
 
محمدرضا دیانی رئیس مجمع کارآفرینان ایران در این باره گفت: اتاق می توانند به عنوان نماینده وزبان گویای فعالان اقتصادی، نقش موثری در پیگیری مطالبات تولید کنندگان ایرانی داشته باشند اما در ساختار فعلی، اتاق ها فقط منافع وارد کنندگان را پیگیری می کنند و تولید کنندگان واقعی، نقش چندان موثری در اتاق ها ندارند.
 
دیانی افزود: در حال حاضر 5 میلیون کشاورز ، 3  میلیون واحد صنفی خدماتی و صدها هزار تولید کننده صنعتی در ایران فعالند اما کل اعضای اتاق ها 50 هزار نفر هستند و نمایندگان این 50  هزار نفر که صاحب کارت بازرگانی هستند از طرف کل بخش خصوصی در مراکز تصمیم گیری کشور حضور می یابند و اظهار نظر می کنند.
 
رئیس مجمع کارآفرینان ایران با ارایه اسنادی نشان داد، در انتخبات این دوره، در برخی استان ها ظرفیت بخش کشاورزی تکمیل نشده و تجار و وارد کنندگان بجای کشاورزان قرار است وارد هیات نمایندگان اتاق ها شوند.
 
دیانی از مجلس و دولت خواست ساختار اداره اتاق ها را هر چه سریعتر اصلاح کند تا تولید کنندگان و کشاورزان واقعی هم بتوانند از ظرفیت های قانونی اتاق ها برای پیگیری و حل مشکلات تولید در ایران، استفاده کنند.
منبع: مشرق