۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

اذعان روزنامه حامی دولت به گرانی

یک روزنامه حامی دولت در مقاله ای با عنوان "گرانی، عیدی بازار به مردم"، به گرانی بیش از حد بازار پرداخته است.
کد خبر : ۲۲۹۲۵۶
صراط: در حالی که دیروز رییس دولت تدبیر و امید در اظهاراتی عجیبی تورم بهمن ماه را صفر درصد اعلام کرد، امروز روزنامه اصلاح طلب و حامی دولت آرمان گزارشی از گرانی شب عید منتشر کرده است.

این روزنامه نزدیک به خاندان هاشمی، به گرانی بیش از حد میوه و خشکبار و پوشاک پرداخته که به نوعی از ناتوانی دولت در مدیریت بازار شب عید حکایت دارد.

در بخشی از گزارش مذکور آمده است: هنوز شور و شوق ایام نوروز به مردم نرسیده است، بازار اما به استقبال نوروز رفته است تا پیش‌دستی کرده باشد. قیمت‌ها داغ شده‌اند تا مردم وقتی از کنار ویترین‌ها عبور می‌کنند زیر لب بگویند «ای وای عید رسید». بازار پوشاک و آجیل از همین الان رونق را به خود می‌بینند. بسیاری برای فرار از افزایش قیمت‌ روزهای آخر سال این اقلام این روزها سرگرم خرید هستند غافل از اینکه همین الان هم گرانی زیر پوست بازار در جریان است. بازار آجیل و خشکبار یک نمونه از این ادعاست جایی‌که طی هفته‌های اخیر قیمت برخی از انواع خشکبار از جمله فندق، بادام و بادام‌زمینی در بازار افزایش پیدا کرده است، به‌طوری که نسبت به ماه گذشته قیمت هرکیلوگرم بادام حدود ۵‌تا ۶ هزارتومان، هرکیلوگرم مغز فندق 20 هزار تومان و هرکیلوگرم فندق با پوست بین ۴ تا ۵ هزار تومان گران شده است.