۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

وقتی ساکی از پاسخ درمانده شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری اخیر خود از پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره سیاست‌های دوگانه واشنگتن درباره اوکراین کلافه شد.
کد خبر : ۲۲۹۵۸۰
صراط: «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری اخیر خود به دلیل سوالهای انتقادی و رگباری خبرنگاران، لحظات دشواری را پشت سر گذاشت تا جایی که راهی جز طفره رفتن از پاسخ به سوالهای خبرنگاران درباره مواضع دوگانه واشنگتن نیافت.

وی هربار در پاسخ به خبرنگاران، یا  آنها را به بی‌اطلاعی از تاریخ و مسائل موجود متهم کرد یا بی‌توجه به سوالات از خبرنگار دیگری خواست تا سوالش را مطرح کند.

یکی از خبرنگاران می‌پرسد: چرا شما از رژیم دیکتاتوری سخن می‌گویید. آیا نظام سابق اوکراین دیکتاتوری بود؟ آیا یک دولت منتخب نبود؟

جن ساکی: فکر می کنم شما تاریخ را در این‌باره می‌دانید.

خبرنگار: نه..اما...

جن ساکی: نفر بعدی لطفا! خیلی ممنونم.. بفرمایید...

خبرنگار دوم: چگونه رئیس‌جمهور یمن از نظر شما رئیس‌جمهور است با وجود آنکه پایتخت کشورش را ترک کرده است اما این اصل را درباره رئیس‌جمهور سابق اوکراین نمی‌پذیرید؟

جن ساکی: این چیزی است که قانون اساسی یمن می‌گوید. لذا از شما می‌خواهم که اگر این مسئله برای شما اهمیت دارد، به قانون اساسی یمن رجوع کنید.

خبرنگار: اما قانون اساسی اوکراین نیز دقیقا همین مسئله را می‌گوید: رئیس جمهور این کشور تا زمانی که اقدام دیگری مبتنی بر قانون اساسی کشور انجام نشود، همچنان رئیس‌جمهور است.

جن ساکی: من می دانم که شما نیاز دارید در این‌باره، تاریخ را مطالعه کنید. من فقط یادآوری می‌کنم که «یانوکوویچ» (رئیس‌جمهور سابق اوکراین) کشورش را ترک کرده است و همه ما می‌دانیم که چه اتفاقی افتاده است. من مطمئنم که اگر شما بخواهید می‌توانیم جزئیات بیشتری را در این‌باره در اختیار شما بگذاریم. لطفا نفر بعد!
منبع: فارس