۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

توضیحات ساکی درباره مذاکرات

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره جزییات دور جدید مذاکرات هسته ایران و 1+5 گفت: از آن‌جایی که اتحادیه اروپا سرپرستی گروه 1+5 را بر عهده دارد، این اتحادیه در روزهای آینده زمان و جزییات بیشتر درباره مذاکرات را اعلام می‌کند.
کد خبر : ۲۱۹۳۶۷
صراط: جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اعلام هجدهم ژانویه به عنوان زمان از سرگیری مذاکرات ایران و 1+5، گفت: دور جدید مذاکرات هسته‌ای در سطح مدیران کل سیاسی ایران و 1+5 برگزار می‌شود. از آنجایی که اتحادیه اروپا سرپرستی گروه 1+5 را بر عهده دارد این اتحادیه در روزهای آینده زمان و جزییات بیش‌تر درباره مذاکرات را اعلام می‌کند.
 
سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران روز گذشته گفت: مذاکره با 1+5، 28 دی‌ماه در ژنو برگزار می‌شود و قبل از آن مذاکرات دو جانبه با هیأت‌های آمریکا و روسیه برگزار خواهد شد.
 
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان از دیدارهای دوجانبه هیأت مذاکره کننده ایران با هیأت‌های مذاکره کننده آمریکا و روسیه خبر داد.
 
پیش از این اعلام شده بود که دور تازه مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان از 25 دی‌ماه در ژنو آغاز می‌شود در عین حال برخی اخبار از احتمال حضور وزیر خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز کاترین اشتون، نماینده 1+5 در مذاکرات هسته‌ای خبر می‌دهند. با این حال حضور رییسان هیأت‌های دو طرف منوط به پیشرفت مذاکرات ارزیابی شده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مذاکرات هسته ای