۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

برنامه سفر وزیر خارجه ایتالیا به تهران

وزیر امور خارجه ایتالیا عصر امروز به منظور دیدار رسمی ۲ روزه از ایران، راهی تهران می‌شود.
کد خبر : ۲۲۹۹۴۸
صراط: «پائولو جنتیلونی» در پاسخ به دعوت محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود عصر امروز راهی تهران می‌شود.

وی فردا با همتای ایرانی و دیگر مقامات کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو می‌پردازد.

یک مسئول دفتر مطبوعات وزارت امور خارجه ایتالیا در این خصوص گفت: «پائولو جنتیلونی»، وزیر امور خارجه ایتالیا عصر روز جمعه در صدر هیئتی، رم را به مقصد تهران ترک می‌کند.
بر اساس این گزارش 11 خبرنگار شبکه‌های رادیو و تلویزیون ایتالیا و سردبیران روزنامه‌های پرشمارگان این کشور، از جمله همراهان وزیر امور خارجه ایتالیا در سفر به ایران هستند.
وزیر امور خارجه ایتالیا اخیراً در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ایتالیا با تأکید بر اینکه ایران بازیگری کلیدی در حل بحران‌های منطقه‌ای است، نقش کشورمان را در مقابله با تروریست‌های داعش بسیار مهم خواند.

به گزارش فارس، در روابط ایران و ایتالیا در دولت جدید قدم اول را ایتالیا برداشت. اما بونینو، اولین وزیر اروپایی بود که پس از انتخابات و ریاست ظریف بر دستگاه دیپلماسی به ایران سفر کرد. بونینو این سفر را 14 ماه پیش در صدر هیئتی بلندپایه به کشورمان انجام داد.

ظریف نیز در آبان ماه سال گذشته و در راه سفر برای برگزاری مذاکرات ژنو 2 سفری چند ساعته به ایتالیا داشت. وی در آن سفر نیز با اما بونیینو، وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد و علاوه بر نشست خبری مشترک، مصاحبه‌ای نیز با شبکه تلویزیون دولتی ایتالیا داشت.

همچنین در شهریور ماه بود وزیر خارجه کشورمان در سفر اروپایی خود به چند کشور پس از حضور در بلژیک به ایتالیا رفته و با فدریکا موگرینی که در آن زمان وزیر خارجه ایتالیا بود دیدار و گفت‌وگو کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط ایتالیا ظریف