۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴

جهانگیری: تحریم‌ها علیه ایران مؤثر نبود

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان "اگر غربی‌ها دست از لجبازی بردارند به تعامل خوبی می‌رسیم" گفت:‌ دیپلمات‌ها و تیم مذاکره‌کننده کشورمان با موضع قوی و به‌اذعان خود غربی‌ها به حمایت از حقوق ملت ایران می‌پردازند.
کد خبر : ۲۳۰۸۱۲
صراط: معاون اول رئیس‌جمهور با بیان "اگر غربی‌ها دست از لجبازی بردارند به تعامل خوبی می‌رسیم" گفت:‌ دیپلمات‌ها و تیم مذاکره‌کننده کشورمان با موضع قوی و به‌اذعان خود غربی‌ها به حمایت از حقوق ملت ایران می‌پردازند.

اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی و افتتاح دستاوردهای جدید گروه مپنا که پیش از ظهر امروز در محل شرکت مپنا برگزار شد، با اشاره به اینکه در بخش تولید «ریسک» لازمه مدیریت است، اظهار داشت: فرد کارآفرین باید ریسک‌پذیر باشد. از سوئی تحریم‌ها برای کشور 2 آسیب و یک فایده داشت که آسیب‌های آن به سیاست کلان اقتصادی برمی‌گردد.
 
جهانگیری تصریح کرد: زمانی که دشمن گمان می‌کرد تحریم‌ها سبب زمین‌گیر شدن مردم و کشور شده است به‌همت نیروی انسانی، فکر و دانش فنی این مهم محقق نشد.
 
وی با تأکید بر اینکه صنعت برق موفق شد توان و رتبه صنعتی کشور را ارتقا دهد، گفت: توطئه جدی استکبار جهانی با این دسته از توانمندی‌ها با شکست روبه‌رو شد.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه به‌اعتراف آمریکا تحریم‌ها علیه ایران مؤثر نبوده است، گفت: تحریم‌ها تنها هسته‌ای نبود بلکه بخش صنعت، دارو و کالای اساسی زندگی مردم را مورد هدف خود قرار داد.
 
جهانگیری با اظهار اینکه بخش زیادی از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به‌سبب سوءمدیریت‌ها صورت گرفت، خاطرنشان کرد: به‌همت دولت تدبیر و امید تورم امسال از 40 به کمتر از 16 درصد کاهش یافت.
 
وی با تأکید بر اینکه کشورمان در حفظ آرامش منطقه نقش و سهم بسزایی دارد، افزود: امید است در یک تعامل بهتر زندگی خوبی برای مردم کشور و منطقه فراهم کنیم.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با ابراز "اگر غربی‌ها دست از لجبازی بردارند به تعامل خوبی می‌رسیم" اظهار داشت: خوشبختانه دیپلمات‌ها و تیم مذاکره‌کننده کشورمان با موضع قوی و به‌اذعان خود غربی‌ها به حمایت از حقوق مردم می‌پردازد.
 
جهانگیری با بیان اینکه در حوزه خروج از رکود نقش شرکت‌های بزرگ غیرقابل انکار است، افزود: بخش صنعت خودروسازی کشور با رشد 70 درصد روبه‌رو بوده است.
 
وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های بزرگ خودروسازی و مپنا لوکوموتیو توسعه کشور هستند، بیان کرد: رشد شرکت‌های بزرگ کشور سبب ارتقا و رشد صنایع کوچک می‌‌شود.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه باید در سال آینده در بخش‌های مختلف نظیر صنایع غذایی، پوشاک و نساجی نیز به‌طور جدی فعالیت داشت، اظهار داشت: کشور از منابع طبیعی فراوانی برخوردار است اما باید با بهره‌گیری از اندیشه و نیروی انسانی زمینه پیشرفت کشور را رقم زد.
 
جهانگیری با اشاره به اینکه شرکت مپنا نماد اقتصاد مقاومتی است که در 3 بخش برق، نفت و گاز و ریلی فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: این 3 حوزه به آینده کشور کمک مهمی می‌کند.
 
وی با بیان اینکه مشکلاتی به‌دلیل سوءمدیریت برای صنعت برق کشور به وجود آمده است، گفت: وزارت نیرو 3هزار میلیارد تومان بدهی دارد که سبب بروز مشکلاتی برای این بخش شده است.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان "باید تدابیر لازم برای رفع موانع موجود اندیشیده شود تا در سیستم کلان اقتصادی به یک راهکار مناسب برسیم" تصریح کرد: باید در بخش صادرات نفت و گاز سرمایه‌گذاری کرد.
 
جهانگیری با اشاره به اینکه توسعه بخش ریلی از تصمیمات مهم دولت است، بیان کرد: حجم زیاد خودرو در جاده‌ها غیرقابل تحمل و انکار است.
 
وی با بیان اینکه سهم راه‌آهن در حمل و نقل ریلی در کشور پایین است، اظهار داشت: در نظر داریم با کاهش تعرفه بخش خصوصی را به‌سمت سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی سوق دهیم.
 
معاون اول ‌رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طبق تصمیمات اخذشده صندوق توسعه ملی بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات و وام‌های کم‌‌بهره به سرمایه‌گذاران این بخش کرده است، گفت: کاهش تورم، خروج از رکود، توسعه صادرات و جلوگیری از واردات بی‌رویه از جمله اقدامات دولت در راستای اجرا شدن اقتصاد مقاومتی بوده است.
منبع: تسنیم