۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

لغو تحریم‌ها در اختیار کنگره است

یک سناتور آمریکایی تأکید کرد که دولت اوباما پیشنهاد کاهش برخی تحریم‌ها را به ایران داده است که لغو این تحریم‌ها تنها از سوی کنگره امکان پذیر است.
کد خبر : ۲۳۲۳۲۲
صراط: یک سناتور آمریکایی تأکید کرد که دولت اوباما پیشنهاد کاهش برخی تحریم‌ها را به ایران داده است که لغو این تحریم‌ها تنها از سوی کنگره امکان پذیر است.

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد: به‌طور قطع بر این باور هستم که دولت آمریکا پیشنهاد لغو بخشی از تحریم‌ها را به ایران ارائه کرده است که لغو این تحریم‌ها تنها در اختیار کنگره آمریکا است.
 
اظهارات لیندسی گراهام در شرایطی است که جزییات مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 تاکنون به‌صورت علنی فاش نشده است.
 
گراهام افزود: بخشی از موضع دولت اوباما در ادامه مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران، شامل لغو تحریم‌های کنگره بدون دریافت مصوبه لازم از نمایندگان کنگره آمریکا است. زمانی که بحث کاهش تحریم‌ها به میان می‌آید، این اوباما نیست که نظر نهایی را می‌دهد، کنگره این کار را انجام خواهد داد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مطمئن است که کاهش تحریم‌های کنگره بخشی از مذاکرات با ایران است، گفت: قطعاً. چرا ایرانی‌ها با قراردادی موافقت می‌کنند که تحریم‌های کنگره که خیلی هم سخت است، هنوز وجود دارد؟ این دلیل اصلی است که من نامه را نوشتم.
 
اشاره گراهام به نامه اخیر 47 نماینده کنگره آمریکا به رهبران جمهوری اسلامی ایران است.
 
47 نماینده جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده به رهبران ایران اعلام کرده‌اند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.
منبع: تسنیم