۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

تبدیل خانه‌ سیدجمال‌الدین به مخروبه‌

امام جمعه اسدآباد اظهار کرد: این شخصیت ممتاز در این سفر که چهار سال طول کشید، به عنوان یکی از شاگردان معروف و شاخص علامه بزرگ شیخ انصاری درآمد.
کد خبر : ۲۳۱۱۳۱
صراط: امام جمعه اسدآباد با انتقاد از اینکه بنیاد علمی سیدجمال‌الدین بعد از گذشت پنج سال هنوز ثبت نشده، گفت: اینجا زادگاه سیدجمال است اما خانه‌ای که معروف به زادگاه وی است به مخروبه‌ای تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد صبح امروز در همایش بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به خدمات این شخصیت بزرگ به جهان اسلام اظهار کرد: سید جمال‌الدین اسدآبادی یکی از شخصیت‌های ممتاز و چهره‌های سیاسی و فرهنگی مطرح است که باید نسبت به معرفی آن توجه شایانی صورت گیرد.
 
وی با بیان این سید بزرگوار 182 سال قبل در شهرستان اسدآباد چشم به جهان گشود، ادامه داد: ایشان در سنین نوجوانی وارد حوزه علمیه شد و بعد از کسب معارف دینی، در سن 12 سالگی عازم عتبات عالیات سفر کرد.
 
امام جمعه اسدآباد اظهار کرد: این شخصیت ممتاز در این سفر که چهار سال طول کشید، به عنوان یکی از شاگردان معروف و شاخص علامه بزرگ شیخ انصاری درآمد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از اینکه بنیاد علمی سیدجمال‌الدین بعد از گذشت پنج سال هنوز ثبت نشده است، ابراز داشت: درخواست دارم ثبت این بنیاد  پیگیری شود تا بتوانیم در سطح بین‌الملل کنگره‌ای شایسته سیدجمال برگزار کنیم.
 
حسینی‌مجد در ادامه با اشاره به اینکه اسدآباد دارای دو حوزه علمیه خواهران و برادران و پنج دانشگاه و دانشکده است، افزود: دانشگاه ملی این شهرستان به نام سیدجمال نام گرفته که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: اینجا زادگاه سیدجمال است اما متأسفانه خانه‌ای که معروف به زادگاه وی است به مخروبه‌ای تبدیل شده که جوانان، گردشگران و اهالی جویای علم رغبتی به رفتن به آن جا ندارند.
 
امام جمعه اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وجود آثار سیدجمال‌ در زادگاهش می‌تواند در جذب توریست و علاقمندان به ایشان در این منطفه اثربخش باشد، افزود: آثاری از این شخصیت بزرگ در مجلس و موزه‌های کشور داریم که تقاضامندیم این آثار به زادگاه وی منتقل شود.
 
وی گفت: با ایجاد موزه‌ای در بنای یادبود سیدجمال‌الدین، می‌توان آثار ایشان را در معرض دید همگان قرار داد.

منبع: فارس