۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
درباره موضوع هسته ای

مواضع صهیونیستها و سعودیها یکی است

بخشایش بهار عربی یا بیداری اسلامی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست.
کد خبر : ۲۳۱۲۹۰
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی مواضع سران صهیونیستی و سعودی درباره ایران را نزدیک به هم خواند و گفت: تفکر جبهه سازش با رژیم صهیونیستی و آمریکا نزدیک است، اما اوباما که آمال انتخاباتی ندارد، قصد دارد میراثی بگذارد که آن توافق هسته‌ای است.

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اظهارات سعود الفیصل در کنفرانس مطبوعاتی با جان‌کری وزیر خارجه آمریکا درباره سیاست منطقه‌ای ایران اظهار داشت: سود الفیصل از تفکر انقلاب اسلامی و مردم‌سالاری دینی و انتخابات داخلی ایران و نفوذ جبهه مقاومت خوشش نمی‌آید و طبیعی است که چنین اظهاراتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران و عربستان پیش و پس از انقلاب دو رقیب منطقه‌ای بودند که در چارچوب همکاری و رقابت پیش می‌رفتند، گفت: در زمان پیش از انقلاب، عربستان ستون اقتصادی و ایران ستون نظامی دکترین نیکسون را دنبال می‌کردند. پس از انقلاب اسلامی، ایران متوجه شد که می‌تواند با عربستان ادامه کار دهد، اما عربستان این موضوع را درک نکرد، که باید به این باور برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی اینکه هم رژیم صهیونیستی و هم عربستان از توافق ایران و آمریکا ناراحت شوند را طبیعی دانست و اظهار داشت: آنها تصور می‌کنند که اگر توافق شود فشار آمریکا بر ایران کمتر می‌شود و ایران در منطقه دست بازتری پیدا می‌کند، اما نمی‌دانند که انتشار انقلاب یک امر فرهنگی است و انقلابات حداکثری مانند انقلاب فرانسه، روسیه و ایران دستاوردهای اجتناب‌ناپذیری دارد.

بخشایش بهار عربی یا بیداری اسلامی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی با اشاره به اینکه عربستان از این موضوع نگران است و بر همین مبنا عنوان می‌کند که یمن، سوریه، عراق و لبنان در اختیار ایران قرار گرفته، یادآور شد: حاصل آن، تفکری بود که داعش را شکل داد تا با هلال شیعی مبارزه کند.

عضو کمیته امنیت ملی با اشاره به نیاز بیشتر آمریکا به توافق با ایران افزود: آمریکا بر همین مبنا تلاش می‌کند تا رژیم صهیونیستی و سعودی را قانع کند که این توافق موجب محدودیت ایران شده و به سود منطقه تمام می‌شود.

بخشایش ابراز امیدواری کرد که عربستان به این نتیجه برسد که منافع خود را در همکاری با ایران باید جست‌وجو کند، چرا که قبله و کتاب مشترک داریم.

وی مواضع سران رژیم صهیونیستی و سعودی درباره ایران را نزدیک به هم خواند و گفت: تفکر جبهه سازش با رژیم صهیونیستی و آمریکا نزدیکتر است، اما اوباما که آمال انتخاباتی ندارد، قصد دارد برای خود میراثی بر جای بگذارد که این میراث توافق هسته‌ای با ایران است.

بخشایش در خصوص برخی اظهار نظرهای داخلی درباره توافق هسته‌ای نیز گفت: در موضوع قطعنامه 598 وقتی آن را پذیرفتیم همه ناراحت بودند، اما زمان که گذشت با نامه صدام‌حسین مشخص شد که ایران به هرچه می‌خواست رسیده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط سعودی