۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

پاکستان به دنبال دستگیری اعضای باند ریگی

سروزیر سابق ایالت بلوچستان گفت: نیروهای امنیتی در حال تکمیل اطلاعات خود در زمینه کشف شبکه تروریستی ریگی در بلوچستان هستند و سعی دارند تمام اعضای این باند را دستگیر کنند.
کد خبر : ۲۳۱۳۳۸
صراط: «نواب غوث‌بخش‌باروزئی» سروزیر سابق ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به اینکه دستگیری ریگی موفقیتی بزرگ برای مبارزه با تروریست‌هاست، اظهار داشت: متوقف شدن فعالیت این تروریست خطرناک تأثیر بسزایی در برقراری امنیت مرز مشترک پاکستان و ایران دارد.
 
وی افزود: همکاری اسلام‌آباد و تهران برای مبارزه با تروریسم در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
 
باروزئی تأکید کرد: مقامات امنیتی دو کشور با برگزاری اجلاس‌های متعدد با یکدیگر در ارتباط هستند و با رایزنی مشترک به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهند.
 
سر‌وزیر سابق بلوچستان گفت: دستگیری ریگی موجب اعتماد‌سازی بیشتر بین ایران و پاکستان می‌شود.
 
وی افزود: دولت ایالتی بلوچستان اقدامات موثری برای مبارزه با تروریسم انجام داده و مصمم به ریشه‌کن کردن شبه‌نظامیان می‌باشد.
 
به گفته نواب غوث‌بخش‌باروزئی نیروهای امنیتی در حال تکمیل اطلاعات خود در زمینه کشف شبکه تروریستی ریگی در بلوچستان هستند و سعی دارند تمام اعضای این باند را دستگیر کنند.
 
باروزئی بیان کرد: نیروهای امنیتی در شناسایی و دستگیری اعضای شبکه تروریستی ریگی موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌اند که این روند ادامه دارد.
 
وی افزود: کشتن مردم بی‌گناه فقط به علت داشتن یک عقیده خاص یا پیروی از یک مذهب، اقدامی آزار دهنده و غیر قابل قبول است که هیچ مذهب و جامعه متمدنی با چنین کاری موافق نیست.
 
سروزیر سابق بلوچستان بیان کرد: تشکیل گروه‌های مسلح برای ترور پیروان یک مذهب به هیچ وجه قابل تأیید نیست.
 
باروزئی همچنین در پایان گفت که برای مبارزه با تروریسم نیاز به اجرای برنامه‌های منظم،‌ عملی و حساب شده داریم.

منبع: فارس