۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

پاکستان: اعدام تروریست‌ها ادامه می‌یابد

وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: دولت اعدام تروریست‌ها را ادامه می‌دهد و احکام مربوط به ممنوعیت اعدام به طور کامل لغو شده است.
کد خبر : ۲۳۱۳۶۵
صراط: وزارت کشور پاکستان امروز (شنبه) اعلام کرد: دولت اعدام تروریست‌ها را ادامه می‌دهد و احکام مربوط به ممنوعیت اعدام به طور کامل لغو شده است.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد وزرات کشور پاکستان با صدور و ابلاغ حکمی به دولت‌های ایالتی عنوان کرد: علاوه بر تروریست‌ها سایر مجرمان که دادگاه تشخیص بدهد اعدام خواهند شد.
 
به گزارش وزارت کشور پاکستان قرار است بیش از 1000 نفر از مجرمان در روزهای آینده اعدام شوند.
 
طبق این گزارش ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان درخواست تجدید نظر محکومان اعدامی را نپذیرفته و دادگاه نیز درخواست بررسی مجدد حکم اعدام را نپذیرفته است.
 
آصف علی زرداری از سال 2008 حکم ممنوعیت اعدام را به مدت 5 سال تصویب کرد با این وجود ارتش در سال 2012 یک نفر را به حکم دادگاه نظامی اعدام کرد.
 
بعد از حادثه تروریستی پیشاور در 16 دسامبر 2014 حکم اعدام 14 نفر از تروریست‌ها از جمله 8 نفر از اعضای طالبان، 4 عضو سپاه صحابه، 1 نفر از اعضای القاعده و یک تروریست دیگر صادر شد.
 
در 19 فوریه سال جاری اعدام‌ها در پاکستان بار دیگر متوقف شد و بیشتر مجرمان به علت درخواست تجدید نظر همچنین اعدام نشدن افرادی که در درگیری فرقه‌ای شرکت داشته‌اند حکم اعدام خود را به حالت تعلیق درآوردند.
 
با وجود به تعلیق درآمدن حکم اعدام وزارت کشور پاکستان به صراحت اعلام کرد: اعدام تروریست‌ها ادامه می‌یابد و بیش از 1000 نفر در لیست اعدام قرار دارند.

منبع: فارس