۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

دستگیری زندانبان داعش توسط ارتش لبنان

ارتش لبنان، زندان‌بان گروگان‌های نظامی و نیروهای ژاندارمری کشورش در چنگ گروهک تروریستی «داعش» را شکار کرد.
کد خبر : ۲۳۱۳۵۰
صراط: ارتش لبنان طی عملیاتی موفق شد یک تبعه سوری عضو گروهک تروریستی «داعش» به نام «حسن غورلی» را دستگیر کند. فرد بازداشت شده به نقش خود در زندان‌بانی و اعدام برخی از گروگان‌های لبنانی اعتراف کرد.
 
تلویزیون المنار در گزارشی، اعلام کرد که نیروهای ارتش لبنان دوشنبه هفته گذشته حسن غورلی مشهور به «ابوحارث الانصاری» یکی از تروریست‌های خطرناک را توقیف کردند.
 
غورلی در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد که محافظت از نظامیان ربوده شده لبنانی نزد داعش را بر عهده داشته و آنها را از مکانی به مکان‌های دیگر انتقال داده و اطلاعاتی درباره چگونگی اعدام برخی از گروگان‌ها بر زبان آورد... وی همچنین به شرکت در دوره‌های آموزشی گروهک‌های تروریستی اعتراف کرد.
 
ارتش لبنان روز گذشته اعلام کرد که غورلی در حمله ماه اوت علیه ارتش لبنان در دامنه‌های شمال شرقی شهر مرزی عرسال شرکت کرده و در جریان عملیات 23 فوریه در حمله به یک پاسگاه ارتش این کشور در «تلة الحمرا» در ارتفاعات «راس بعلبک» زخمی شده بود. وی سرانجام در سوم مارس جاری دستگیر شده است.
 
بر اساس بیانیه ارتش لبنان، غورلی اعتراف کرده که به عضویت داعش درآمده و سرکردگی یک گروه مسلح را به دست گرفته است که در ماه ژوئیه 2014 با داعش بیعت کرده بود. این گروهک تروریستی پس از بازداشت «عماد ابو احمد جمعه» یکی از سرکردگان گروهک‌های تروریستی توسط ارتش لبنان، تصمیم به هدف قرار دادن مواضع ارتش لبنان گرفته است.
 
سرویس اطلاعات ارتش لبنان پس از بازجویی اولیه، غورلی را  برای انجام بازجویی‌های بیشتر به مراجع قضایی تحویل داد.
 
افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره تابستان گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند.
 
درگیری‌ها در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره_شاخه القاعده در سوریه_ را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله چهار نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها 20 نفر از نیروهای امنیتی را ربودند.

منبع: فارس