۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

انتقاد لاریجانی از بی‌توجهی به فضای سبز

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از آب‌های موجود در کشور گفت: باید در زمینه آبخیزداری سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.
کد خبر : ۲۳۱۳۶۷
صراط: علی لاریجانی در حاشیه کاشت یک اصله نهال در محل احداث پارک ثامن الائمه (ع) قم گفت: به دلیل کمبود فضای سبز در قم باید در زمینه ایجاد فضای سبز توجه بیشتری صورت گیرد.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران از لحاظ منابع آبی دارای مشکلات و تنگناهایی است بنابراین در زمینه درختکاری و آبخیزداری باید از آب‌های موجود استفاده بهینه کرد تا فضای کشور از نظر آب و هوایی بهتر شود.
 
لاریجانی افزود: زمانی از مازندران تا مرزهای شرقی مشترک بین ایران با پاکستان و افغانستان فضاهای جنگلی و پوشیده از فضای سبز زیادی وجود داشت اما بی‌توجهی‌ها موجب از بین رفتن این فضا شد، البته موضوع کمبود آب در کشور نیز وجود دارد.
 
وی ادامه داد: باید در زمینه آبخیزداری سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شده و مردم نیز در زمینه استفاده بهینه از آب و توسعه فضای سبز اهتمام بورزند.
 
رئیس مجلس یادآور شد: از مقام معظم رهبری به دلیل اینکه در سفر ایشان به استان قم احداث پارک بزرگ ثامن‌الائمه (ع) مصوب شد، تشکر می‌کنم و همچنین از وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه در پیگیری این موضوع قدردانی می‌کنم، امیدوارم با احداث این پارک آب و هوای استان قم بهتر شود.
 
براساس این گزارش در جریان بازدید لاریجانی از عملیات اجرایی فاز اول درختکاری و احداث پارک بزرگ ثامن الائمه (ع)، خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی توضیحاتی درباره لزوم توجه به موضوع آبخیزداری در کشور به رئیس مجلس ارائه داد.
 
در جریان این بازدید تفاهمنامه اجرای عملیات آبخیزداری برای کنترل سیل شهر قم بین استانداری قم با سازمان جنگلداری کشور با ارزش اعتبار 21 هزار میلیارد تومان منعقد شد.
منبع: خانه ملت