۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
مدیر اسبق اوساسونا به زندان محکوم شد

اوساسونا با تبانی در لالیگا مانده بود

مدیر سابق باشگاه اوساسونا به دلیل گناهکار شناخته شدن در پرونده تبانی تیمش در دیدارهای دو فصل گذشته به زندان محکوم شد.
کد خبر : ۲۳۱۵۹۲
صراط: مدیر سابق باشگاه اوساسونا به دلیل گناهکار شناخته شدن در پرونده تبانی تیمش در دیدارهای دو فصل گذشته به زندان محکوم شد.

قاضی روز گذشته دادگاهی در پامپلونا برپا کرد و تیکسوما پرالتا، عضو سابق هیئت مدیره باشگاه اوساسونا را به زندان محکوم کرد و میگوئل آرچانکو، مدیر سابق باشگاه نیز به پرداخت 500 هزار یورو جریمه نقدی محکوم شد. جمعه شب نیز دادگاه پاتسی ایزکو، رئیس سابق باشگاه را به همراه سه نفر دیگر از مقامات سابق اوساسونا را آزاد کرد. آرچانکو و پرالتا شب گذشته را پشت میله‌های زندان سپری کردند؛ هرچند آرچانکو به محض پرداخت جریمه نقدی از زندان آزاد خواهد شد.

آرچانکو و پرالتا شواهدی را در خصوص اتهامشان در جریان پرونده 2.4 میلیون یورویی تبانی ارائه دادند.

به نظر می‌رسید که آنگل مارتین گونزالز (مدیر ورزشی سابق اوساسونا که اکنون دبیر فنی ساراگوسا است) و پیتر والییویچ (مدیر ورزشی فعلی اوساسونا) در دومین جلسه دادگاه برای پاسخگویی حاضر خواهند شد.

6 بازی در لالیگا در دست تحقیق و بررسی قرار دارد که سه تای آن از فصل 13-2012 در هفته 35 است. اوساسونا به تبانی در بازی مقابل ختافه و تحریک وایادولید و بتیس برای پیروزی مقابل دپورتیوو و سلتاویگو متهم شده است. هفت تیم در تلاش برای رهایی از منطقه خطر بودند: اتلتیک بیلبائو (38 امتیاز)، گرانادا (35 امتیاز)، اوساسونا و ساراگوسا (33 امتیاز)، دپورتیوو لاکرونیا (32 امتیاز)، سلتاویگو (31 امتیاز) و مایورکا (29 امتیاز). در پایان مسابقات اوساسونا توانست در لالیگا بماند و مایورکا، دپورتیوو و ساراگوسا سقوط کردند.

در فصل بعد یعنی فصل 14-2013 استراتژی اوساسونا روی دو بازی آخر متمرکز شد. آنها ظاهرا مقابل اسپانیول به یک تساوی ساختگی دست یافتند و بتیس را تحریک کردند تا مقابل وایادولید پیروز شود. در دومین بازی آخر فصل، 9 تیم در تلاش برای رهایی از سقوط بودند: اسپانیول و مالاگا (41  امتیاز)، الچه (39 امتیاز)، گرانادا (38 امتیاز)، وایادولید، ختافه و آلمریا (36 امتیاز)، اوساسونا (35 امتیاز) و بتیس (22 امتیاز). اوساسونا بر خلاف تلاش‌هایش به همراه وایادولید و رئال بتیس به لیگ دسته دوم سقوط کرد.
منبع: فارس