۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

گودرزی: مستنداتی از تبانی به دستم رسیده

وزیر ورزش و جوانان گفت: گزارش‌هایی داریم و مستنداتی به دست من رسیده که به تبانی در ورزش اشاره می‌کند و امیدوارم این مستندات درست نباشد.
کد خبر : ۲۳۱۸۴۲
صراط: گردهمایی مشترک معاونان وزارت ورزش و مدیران کل ستادی و مدیران کل استان‌ها صبح امروز (دوشنبه) در هتل المپیک برگزار شد.
 
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در صحبت‌های خود گفت: آیا وضع موجود در ورزش به لحاظ تربیتی و اخلاقی مطلوب است؟ من تصور می‌کنم اگر بگوییم بله، خوشبینانه پاسخ داده‌ایم. ما امروز در ورزش‌مان دوپینگ داریم البته این موضوع در تمام جهان وجود دارد. آیا در ورزش ما تبانی وجود ندارد؟ گزارش‌هایی داریم و مستنداتی به دست من رسیده که به تبانی در ورزش اشاره می‌کند و امیدوارم این مستندات درست نباشد.
 
وی افزود: در ورزش ما صغرسنی، بداخلاقی، زد و بند و کج خلقی داریم و گاهی اوقات نیز رسانه‌ها با افشای بزه آن را موجه می‌کنند.  
 
وزیر ورزش تاکید کرد: متاسفانه ادبیات ناشایستی در کشور رایج شده است اوایل سال 58 مسابقه‌ای برگزار شد و 2 تیم به روال سال‌های قبل قدری کل‌کل داشتند و در آن زمان تماشاگران به شدت برخورد کردند که این رفتار متناسب با شئون انقلاب نیست. نمی‌دانم چرا امروز به این اتفاقات دامن زده می‌شود و چرا ارتباط و تله‌پاتی بین ورزشکار و سکوها وجود دارد.  
 
وی افزود: به هیئت‌رئیسه‌ها و فدراسیونی‌ها گفتم که آیا مقرراتی برای برخورد با بداخلاقی‌ها دارید، گفت: بله گفتم پس چرا آن را اجرا نمی‌کنید که در پاسخ شنیدم که وی گفت به جز شما کسی این را از من نخواسته بود. متاسفانه هنوز هم شاهد این اتفاقات در ورزش هستیم و این رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون‌ها هستند که در وضع موجود دخیلند و اگر تغییری ندهند یعنی نسبت به عنوان‌های فرهنگی بی‌تفاوتند.  
 
وی تاکید کرد: نگاه سیستمی به ما می‌گوید که همه عناصرها را ببینیم و با عنایت عناصر وضع را تحلیل کنیم. فرهنگ قرآنی در ورزش نسوخ نمی‌کند مگر اینکه مدیران به این باور برسند که قرآن حاوی مطالب مهمی در حوزه ورزش است. ورزش پاک یکی از شعاریی است که باید محقق شود و همت جمعی را می‌طلبد و اگر من در وزارت ورزش بگویم و دیگران عمل نکنند، محقق نمی‌شود.
 
وزیر ورزش در ادامه خاطرنشان کرد: توجه به دیپلماسی فرهنگی در مناسبات ورزش باید برای ورزشکاران و مدیران ما متفاوت از سایر ورزشکاران باشد. آیا واقعا چنین است؟ آیا ما سفیران خوبی برای معرفی چارچوب‌های فرهنگی داریم؟ می‌بینیم که اگر خطایی از اطرافیان یک تیم سر بزند در ابعاد وسیعی منعکس نمی‌شود اما در اینچئون دیدیم که رفتار یکی از همراهان ما تا چه حد حساسیت‌برانگیز بود و در سطح وسیعی گسترده شد. دلیل آن این است که ما ادعای کار فرهنگی داریم.
 
وزیر ورزش در پایان گفت: در ورزش ما ارزش‌های متعالی وجود دارد و مدیران و روسایی را نیز می‌بینیم که دنبال ثبت و اجرا و نهادینه کردن ارزش‌ها در ورزش هستند. خوشبختانه ارزش‌ها هنوز ارزش هستند البته ضد ارزش‌هایی هستند که جایگزین برخی ارزش‌ها شده‌اند و باید تلاش کنیم تا آنها را از بین ببریم.
 

منبع: تسنیم