۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

فرار داعشی‌ها با لباس زنانه

نیروهای امنیتی و مردمی عراق همچنان در حال پیشروی در چارچوب عملیات آزاد سازی صلاح الدین هستند و تروریست های تکفیری با لباس زنانه از مقابل این نیروها می‌گریزند.
کد خبر : ۲۳۱۶۲۸
صراط: ارتش عراق با حمایت بیش از 30 هزار نیروی داوطلب مردمی عصر روز یکشبنه هفته گذشته عملیات وسیعی را با رمز لبیک یا رسول الله از چندین محور برای آزادسازی استان صلاح الدین آغاز کرده است.

بر اساس اعلام منابع امنیتی تاکنون در این عملیات بیش از 500 کیلومتر از خاک صلاح الدین آزاد شده است و اهمیت این عملیات در این است که در صورت موفقیت آن یکی از مهمترین پایگاه‌های تروریست های داعش نابود خواهد شد و از سوی دیگر این عملیات زمینه‌ای برای آزادسازی موصل خواهد بود.

نیروهای مردمی و امنیتی آماده حمله به تکریت

جمیل الشمری رئیس پلیس دیالی اعلام کرد: نیروهای امنیتی و مردمی در دروازه های تکریت و منتظر ساعت صفر برای حمله به آن از چند محور هستند.خطوط داعش در نتیجه ضربات مهلم در محورهای اصلی به ویژه محور دیالی-صلاح الدین در هم ریخته است.

وی افزود: نیروهای امنیتی در 48 ساعت گذشته 21 عامل انتحاری که بیشتر آنها خودرو های بمب گذاری شده را هدایت می کردند به هلاکت رسانده اند.این عوامل انتحاری قصد حمله به مراکز تجمع نیروهای امنیتی و مردمی را داشته اند.نیروهای امنیتی موفق به مهار شگردهای بمب گذاری شده داعش با به کارگیری تاکتیک جدید در عرصه نبرد شده اند.‎

هلاکت 8 عامل انتحاری قبل از هدف قرار نیروهای امنیتی و مردمی در شرق تکریت

منابع امنتی عراقی بیان کردند: نیروهای امنیتی و مردمی هشت داعشی که کمربند انتحاری بر تن داشتند و قصد یورش به نیروهای امنیتی و مردمی در ناحیه العلم در شرق تکریت را داشتند هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.نیروهای امنیتی و مردمی به پیشروی برای آزاد سازی این ناحیه ادامه می دهند.

تکریت خالی از سکنه شده است

عمر طارق فرماندار تکریت اعلام کرد: عملیات نظامی که نیروهای امنیتی و مردمی و عشایری در آن مشارکت دارند و از شش روز قبل آغاز شده است به قطع امداد رسانی لجستیکی برای داعش به ویژه از محور شمال منجر شده است. در تکریت به جز تروریست های داعش و اندک خانواده هایی که فرزندان آنها در دست داعش اسیر هستند کسی باقی نمانده است و تکریت خالی از سکنه شده است.

ورود یگان ویژه تخریب بمب و مین به العلم و البوعجیل

یک منبع امنیتی عراقی از ورود تیم مهندسی نظامی به مناطق العلم و البو عجیل برای مشارکت در عملیات پاکسازی آن از مین ها و بمب های کار گذاشته شده خبر داد و افزود: شهرهای تکریت، العلم و البو عجیل در محاصره کامل است و مراکز داعش با موشک و توپخانه زیر آتش است.

آزادسازی روستای تل کصیبه در شرق تکریت

منابع وابسته به پلیس عراق اعلام کردند: نیروهای امنیتی و مردمی موفق به آزاد سازی روستای تل کصیبه در شرق تکریت به شکل کامل شدند و پرچم عراق را بر بالای آن نصب کردند. در این عملیات بیش از30 داعشی به هلاکت رسیدند و پنج خودرو بمب گذاری شده منفجر شدند و ده‌ها بمب نیز منفجر شدند.

از سوی دیگر رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس، نیروهای تکاور و مبارزه با مواد منفجره و نیروهای مردمی بزرگترین عملیات نظامی را علیه داعش از محور فرودگاه الضلوعیه به سوی دیالی و الخالص، سد العظیم و سلسله جبال حمرین تا منطقه تل کصیبه یکی از مراکز داعش در شرق تکریت انجام دادند.

وی افزود: نیروهای امنیتی موفق به آزادسازی منطقه تل کصیبه و نصب پرچم عراق در آن شدند و پنج خودرو بمب گذاری شده را با موشک های حرارتی اس پی جی9 هدف قرار دادند و نیروهای مهندسی و مبارزه با مواد منفجره موفق به انفجار ده ها بمب شدند. بخشی از نیروها در منطقه تل کصیبه برای حفاظت از آن باقی ماندند و برخی دیگر برای آزادسازی ناحیه العلم در شرق تکریت رهسپار این منطقه شدند.

فرار داعشی‌ها با لباس زنانه

منابع وابسته به سازمان بدر از آزاد سازی 85-90 درصد از ناحیه العلم در استان صلاح الدین خبر دادند و افزودند: مقاومت چندانی وجود ندارد و تروریست های داعش به شکل جمعی با لباس زنانه از معرکه می گریزند و رویارویی بیشتر به شکل کار گذاشتن بمب، تک تیرانداز و خودرو بمب گذاری شده است.نیروهای امنیتی و مردمی از یکم مارس جاری عملیات گسترده‌ای را برای آزاد سازی صلاح الدین آغاز کرده‌اند.

آزادسازی صلاح الدین کلید حل معمای جنایت اسپایکر

رائد الجبوری استاندار صلاح الدین گفت: آزادسازی استان صلاح الدین در واقع کلید حل معمای جنایت اسپایکر است. نبردی که در حال حاضر در استان صلاح الدین جریان دارد نبرد سرنوشت ساز و تاریخی است. نیروهای مردمی و مبارزان نباید شبه نظامی نامیده شوند.

 

 

منبع: تسنیم