۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

ارتش عراق به دروازه‌های تکریت رسید

نیروهای ارتش و نیروهای بسیج مردمی پس از ۹ روز درگیری‌های شدید با عناصر گروه تروریستی «داعش» به دروازه‌های شهر تکریت در استان صلاح‌الدین در مرکز عراق پیشروی کرده‌اند.
کد خبر : ۲۳۱۸۱۲
صراط: نیروهای ارتش و نیروهای بسیج مردمی پس از ۹ روز درگیری‌های شدید با عناصر گروه تروریستی «داعش» به دروازه‌های شهر تکریت در استان صلاح‌الدین در مرکز عراق پیشروی کرده‌اند.

به نقل از «اسکای نیوز»، مقامات امنیتی اعلام کردند نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای بسیج مردمی پس از درگیری‌های چند روزه با گروه تروریستی داعش، مرکز شهری در دروازه جنوبی شهر تکریت در استان صلاح‌الدین را به کنترل خود درآورده‌اند.
 
این مسئولان افزودند ارتش و نیروهای بسیج مردمی همچنان مشغول درگیری‌های شدید برای بیرون راندن عناصر مسلح داعش که ساختمان‌هایی را در بخش غربی شهر «الدور» اشغال کرده‌اند، هستند.
 
نیروهای عراقی، صبح دیروز منطقه مرکزی را که نهادهای دولتی در آنجا واقع شده است به کنترل خود درآوردند ولی همچنان مراکزی در غرب در تصرف عناصر مسلح تندروی داعش است.
 
«احمد الیاسری» فرماندهی نیروهای مردمی در شهر الدور، اعلام کرد: تک‌تیراندازان داعشی از بالای برخی ساختمان‌های مرتفع «همچنان نیروهای ما را هدف قرار می‌دهند» و ما انتظار داریم هلیکوپترهای ارتش آنها را قلع و قمع کند.
 
طبق گفته منابع امنیتی عراق، نیروهای ارتش سه‌چهارم روستای «البو عجیل» در جنوب تکریت را پاکسازی کرده‌‌اند.
 
عملیات پاکسازی تکریت بزرگ‌ترین عملیات علیه داعش تاکنون محسوب می‌شود. در صورت آزادسازی این شهر، نخستین بار خواهد بود که ارتش عراق بزرگ‌ترین شهر را از اشغال داعش آزاد می‌کند.

منبع: تسنیم