۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

پیام سفر وزیر خارجه اردن به تهران

یک روزنامه لبنانی پیام‌های سفر ناگهانی وزیر خارجه اردن به ایران بعد از ۸ سال که در نتیجه تحولات منطقه‌ای انجام شده بود را بررسی کرد.
کد خبر : ۲۳۱۸۳۰
صراط: یک روزنامه لبنانی پیام‌های سفر ناگهانی وزیر خارجه اردن به ایران بعد از ۸ سال که در نتیجه تحولات منطقه‌ای انجام شده بود را بررسی کرد.

روزنامه الاخبار لبنان در مقاله‌ای نوشت اردن بعد از 8 سال قطع روابط، ناصر جوده وزیر خارجه خود را در دیداری که یک منبع رسمی آن را پروتکلی و دوستانه خواند، به تهران فرستاده است. وی در این سفر چندین پیام به همراه دارد که محتوای آن ها رویکرد مدیریت اختلافات از دیدگاه‌ها و مواضع مثبت و راهکارهای مورد توافق برای تضمین امنیت و ثبات منطقه و حمایت از آینده ملت‌ها و دور کردن منطقه از عوامل نابسامانی و بی‌ثباتی را شامل می‌شود.
 
دعوت ایران از وزیر خارجه اردن در می سال 2013 مطرح شد که در آن زمان علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه وقت ایران به عمان سفر کرد تا ساختمان دایمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این شهر را افتتاح کند.
 
وی در این سفر با شاه اردن و نخست ‌وزیر دیدار کرد، این دیدار کاملاً پروتکلی بود و وی که الان ریاست سازمان انرژی اتمی ایران را بر عهده دارد ، با رویکردهای مثبت این دیدار را به پایان رساند. این در حالی بود که در آن زمان رفع اختلافات به جوده سپرده شده بود، چرا که وی در کنفرانس مطبوعاتی با میهمان رسمی و عالی‌رتبه خود، در هیئت یک مبارز وهابی ظاهر شد و پرونده‌هایی مانند "جزایر ایرانی در خلیج فارس " و "نقش تهران در بحرین " و "اعتراض تهران به روند سازش با اسرائیل" را مطرح کرد و حتی علناً در مورد تهدیدات مطرح‌ شده از سوی فرماندهان سپاه پاسداران که در قبال دخالت‌های اردن در سوریه مطرح شده بود، از وی توضیح خواست.
منبع: تسنیم