۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸

درخشان: زور ما اندازه کی‌روش نیست

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از سازمان لیگ اعلام کرد که آنها فقط حرف همکاری با باشگاه پرسپولیس را می‌زنند.
کد خبر : ۲۳۱۹۷۵
صراط: حمید درخشان در پایان تمرین امروز پرسپولیس در رابطه با دیدار این تیم در هفته سوم مقابل نفت مسجد سلیمان و اینکه اعلام شده به طور قطع این مسابقه در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد، عنوان کرد: شما وضعیت ما را می‌دانید به چه شکلی است. در این مدت باید 10هزار کیلومتر پرواز هوایی داشته باشیم و نباید کسی از ما انتظار معجزه داشته باشد. با حضور بازیکنان محروم و مصدوم و بدون انجام ریکاوری در بازی آینده به جز لطمه اتفاق دیگری برای پرسپولیس نخواهد افتاد. سازمان لیگ با ما همکاری نکرد و آنها فقط حرف اینکه به ما کمک می‌کنند را می‌زنند.

وی در رابطه با اینکه به نظر می‌رسد یک لج و لجبازی اتفاق افتاده و مدیرعامل نفت مسجدسلیمان به طعنه اعلام کرده بازی با امیدهای پرسپولیس سخت‌تر از بزرگسالان این تیم است،‌ عنوان کرد:‌ چه چیزی سخت است؟ در نهایت این اتفاق می‌افتد که ما سه امتیاز بازی را از دست می‌دهیم بحث ما ملی است به پرسپولیس به عنوان نماینده ایران نگاه می‌شود. این وضعیت را فولاد، تراکتورسازی و نفت تهران هم دارد و باید به آنها هم کمک شود. ما نماینده ایران هستیم و همه فشار روی این چهار تیم است. این نوع برنامه باعث افت ما خواهد شد.

درخشان در پاسخ به این سؤال که سال قبل بازی استقلال را به تعویق انداختند اما این اتفاق برای پرسپولیس نمی‌افتد، عنوان کرد:‌ بحث استقلال و پرسپولیس نیست اگر استقلال هم نماینده ایران بود باید این کمک انجام می‌شد، چطور برای تیم ملی همه بسیج می‌شوند الآن هم همین اتفاق در مورد این چهار باشگاه بیفتد. ما دیروز بازی کردیم و پس فردا هم باید با نفت مسجدسلیمان بازی کنیم. به جز این مسئله وقتی ما به اهواز می‌رویم از آنجا باید دو ساعت مسیر با اتوبوس برای رسیدن به مسجد سلیمان طی کنیم. اگر قرار است به ما کمکی انجام شود جای آن همینجاست. والا ما خواسته دیگری نداریم.

درخشان تأکید کرد:‌برای کمک به پرسپولیس فقط شعار ندهید، هیچ کمکی به ما نکردند و ما هم تابع قوانین سازمان لیگ هستیم اما با این شرایط باشگاه‌ها ضرر می‌کنند.

وی در مورد اینکه قبل از این کی‌روش توانست برنامه سازمان لیگ را تغییر دهد، اظهار داشت: زور ما که زیاد نیست اگر زورمان زیاد بود می‌توانستیم بازی روز پنجشنبه را برداریم.

سرمربی پرسپولیس در ارتباط با اینکه آیا احتمال دارد بازی با نفت مسجدسلیمان را فدای بازی با النصر عربستان کند، گفت:‌ آن مسابقه اهمیت بسیار زیادی دارد اگر ما سه امتیاز بازی با نفت مسجدسلیمان را بگیریم یا نگیریم هیچ فرقی به حال ما نمی‌کند اما آن بازی اهمیت زیادی دارد.

وی در رابطه با اینکه پرسپولیس وضعیت خوبی در جدول ندارد و در صورت شکست مقابل نفت مسجدسلیمان وضعیت بدتر هم خواهد شد، گفت:‌ چرا من در این ارتباط فکر کنم مگر این برنامه را من گذاشتم مسئولان سازمان لیگ باید در این ارتباط جواب بدهند که تا این اندازه ما تحت فشار قرار گرفته‌ایم. مسلماً‌ در این شرایط کار سختی داریم. با چهار مصدوم و دو محروم نمی‌توانیم معجزه کنیم. شما امروز دیدید تمرین سبکی انجام دادیم. فردا هم نمی‌توانیم فشار بیاریم و چهارشنبه هم باید به اهواز برویم هیچ زمانی برای پوشش ضعف‌هایمان نداریم. وی افزود: آن وقت به دیدار نفت مسجدسلیمان می‌رویم. آنجا جنگ داریم و حریف تا دندان مسلح شده تا این سه امتیاز را بگیرد. این مسئله چه کمکی به فوتبال می‌کند. هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و جواب منفی هم خواهیم گرفت.

وی در رابطه با اینکه بازیکنان پرسپولیس در لیگ برتر انگیزه ندارند، خاطرنشان کرد: اصلاً اینطور نیست ما می‌توانستیم مقابل تراکتورسازی برنده شویم. ولی روی اشتباه فردی گل خوردیم. کمی بدشانسی گریبانگیر ما شد. توانایی خود را در لیگ قهرمانان آسیا نشان دادیم که می‌توانیم چقدر خوب کار کنیم. در داخل کشور تمام تیم‌ها برای یک بازی مقابل پرسپولیس تمرکز زیادی می‌کنند و برایشان اهمیت زیادی دارد. آن وقت در این شرایط ما وقتی برای ریکاوری هم نداریم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: ما مقابل تراکتورسازی خیلی خوب بودیم و فرصت‌هایمان بیشتر بود اما توپ‌ها به گل نرسید. اگر یکی از توپ‌های ما گل می‌شد شاید روند بازی فرق می‌کرد.

وی در رابطه با اینکه منتقدان زیادی دارد و آنها می‌گویند از هفت بازی اخیر 4 امتیاز گرفته ولی علی دایی با کسب هشت امتیاز از هفت بازی برکنار شد اظهار داشت: نمی‌خواهم به این مسائل جواب دهم شرایط ما سخت است شما می‌بینید زیر چه فشاری هستیم. موقعی که می‌بریم منتقد نیست اما تا می‌بازیم همه منتقد می‌شوند به زودی از این شرایط جدا خواهیم شد.

درخشان در پاسخ به این سؤال که گابریل 10هزار دلار پرداخت شده و او از این مسئله ناراحت بوده و اعلام کرده قرار بوده 40درصد به او پرداخت شود گفت:‌ من که نباید در این مورد صحبت کنم بنده مربی هستم و این موارد را باشگاه حل می‌کند.

وی در رابطه با اینکه آیا بازیکن حق دارد که در این موارد ناراحت شود خاطرنشان کرد:‌ بازیکن تابع قوانین است و او پولش را می‌خواهد این حرف هم منطقی است.

درخشان در پاسخ به این سؤال که علی دایی وکلایش را مأمور کرده تا مشکل محمد عباس‌زاده را حل کند، گفت: اطلاعی از این مسئله ندارم. سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه دیروز به صورت قاطع اعلام کرد احمد نوراللهی را به تیم ملی امید نمی‌دهد ولی در نهایت با این موضوع موافقت کرد، گفت: امروز با حبیب کاشانی صحبت کردم به هر شکلی که صحبت کردیم آنها شرایط ما را در نظر نگرفتند. گفتیم محمد نوری و مایکل اومانیا را نداریم و باید میلاد کمندانی و احمد نوراللهی به تیم امید بدهیم. دست ما بسته است و در این شرایط اگر نوراللهی را ندهیم محروممان می‌کنند بدون هافبک هم نمی‌توانیم به میدان برویم در این شرایط اگر حرف هم بزنیم جریمه می‌شویم شما بگوییم ما باید در این رابطه چه تصمیمی بگیریم.

وی در این مورد که اعلام کرده بود نوراللهی را نمی‌دهد و پای همه چیز آن می‌ماند گفت: بازیکن چه گناهی کرده است او می‌خواهد به تیم ملی برود و ما می‌گوییم نمی‌دهیم آن وقت او را محروم می‌کنند و نه برای تیم ملی بازی کرده و نه برای باشگاه. چه کاری باید در این رابطه انجام می‌دادیم. سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه آنها با تیم ملی امید همکاری کردند ولی با آنها همکاری نشد تا بازی نفت مسجدسلیمان عقب بیفتد اظهار داشت: ما همکاری کردیم و اگر آنها کم لطفی انجام دادند این مسئله به خودشان مربوط می‌شود.

درخشان در رابطه با انتخاب امارات به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا عنوان کرد:‌ به اعتقاد من حق امارات بود که میزبانی را بگیرد و بدون هیچ تعارفی این مسئله را بیان می‌کند از امکانات پذیرایی گرفته تا هزینه ورزشگاه و تجهیزات آنها از ما جلوتر بودند. بهتر است دنبال حاشیه نرویم امکانات سخت‌افزاری ما بالا نیست که بتوانیم میزبانی بگیریم. باید تغییرات اساسی بدهیم تا به عنوان قطب قوی فوتبال بتوانیم حرف بزنیم تا 10 سال آینده هیچ میزبانی به ما نمی‌دهند.

وی در رابطه با اینکه برخی از بازیکنان به خاطر مشکل مالیاتی ممنوع‌الخروج شده‌اند، عنوان کرد: امروز مأمور مالیاتی به تمرین ما آمد و گرفتار این معضل هم شدیم. دلمان به خاطر وضعیت مصدومان تیم مثل سیر و سرکه می‌جوشید و حالا ممنوع‌الخروجی هم به آن اضافه شد. به قول معروف تا سه نشه بازی نشه. اگر خدا بخواهد امیدواریم یک فرجی شود تا از این وضعیت بیرون بیاییم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه تیم ملی امید به زور توانست احمد نوراللهی را بگیرد ولی کارلوس کی‌روش نمی‌خواهد سردار آزمون و علیرضا جهانبخش را به این تیم بدهد، گفت: به هر حال حرف ما را گوش نمی‌دهند و فریادرس نیست امیدوارم کی‌روش بتواند حرفش را به کرسی بنشاند(باخنده).

منبع: فارس