۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
هیچ‌کس بزرگتر از این نیست که کارگری نکند

نیایید؛ مگر آنکه عاشق کی‌روش باشید

اگر چه این احتمال هم وجود دارد که سرمربی تیم ملی مستقیما به مجید صالح دستیار سایق اش در تیم ملی قبل از جام حهانی پاسخ داده است که گفته بود کی روش از وی خواسته استوک بازیکنان را بررسی کند.
کد خبر : ۲۳۲۳۳۷
صراط: کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در مسائلي مثل حضور يک دستيار ايراني در جمع تيم فني اش هرگز با تفکر کلي فوتبال ايران هم داستان نشده است.

سرمربی تیم ملی که شب گذشته جلسه ای را با علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال برگزار کرد، در پاسخ به خبرنگارانی که تا دیروقت در انتظار وی بودند، جمله عجیبی را درباره حضور یک ایرانی دیگر در کادرفنی به زبان آورد.

سوال از کی روش این بود که: آیا قصد دارید از یک مربی ایرانی در کادر فنی استفاده کنید؟ و پاسخ جالب او (به نقل از ایرنا) این که: ما امروز در کادر خود لوسیانو کاپیتان سابق تیم ملی پرتغال مارکار آقاجانیان ودن گاسپار را داریم. حالا ما به کسانی احتیاج داریم لباس بازیکنان را از روی زمین جمع و به تدارکات تیم کمک کنند.

این پاسخی تند و (در نگاه اول) تحقیر آمیز به همه درخواستهای مربوط به حضور یک کمک ایرانی کنار سرمربی تیم ملی است، اگر چه این احتمال هم وجود دارد که سرمربی تیم ملی مستقیما به مجید صالح دستیار سایق اش در تیم ملی قبل از جام حهانی پاسخ داده است که گفته بود کی روش از وی خواسته استوک بازیکنان را بررسی کند. به عقیده کی روش حضور در جمع کادرفنی تیم ملی نیاز به فداکاری دارد و افرادی که منیت دارند نمی توانند عضو تیم او باشند. کی روش در این باره یک نقل قول معرف دارد که: هیچ کس (حتی من) بزرگتر از این نیست که این آشغال را از روی زمین جمع نکند.

کی روش همچنین فداکاری کادر فعلی را مورد تحسین قرارداده و گفته است: کادر فنی فعلی مدت هاست که حقوقی دریافت نکرده اند اما همچنان با خنده و انگیزه بالا به کار ادامه می دهند. (و در این شرایط) اگر بعضی از مربیان فکر می کنند گزینه هایی دیگری را باید انتخاب کنند و به همین دلیل از این رو قید همکاری با ما را می زنند، به آنها احترام می گذارم...

و این دعوت به نیامدن است؛ مگر آنکه عاشق کی روش باشید یا حداقل هیچ پیشنهادی از یک جای دیگر نداشته باشید و الا یک مربی تراز اول باشگاهی (مثلا یحیی گل محمدی که گفته بود دوست داشته در جام جهانی دستیار کی روش باشد) چرا باید به حضور در تیم ملی فکر کند؟ کی روش همان طور که بارها گفته مارکار آقاجانیان را به عنوان دستیارایرانی انتخاب کرده و در جمع آنالیزور ها هم از مربیان ایرانی (مهرداد خانبان) بهره می برد و با این جواب احتمالا باید به درخواست همیشگی یک ایرانی دیگر در کادر خاتمه داد، مگر کسی که بررسی استوک بازیکنان را دور از شانیت مربیگری خود نداند. آیا بین مربی های ایرانی کسی را با این روحیه می شناسید؟
منبع: ورزش سه