۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴

تخزیب قانونی ۱۲۰هکتار از باغات کن!

رئیس شورای شهر تهران ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل محیط زیست و صیانت از باغات گفت: متأسفانه ۱۲۰ هکتار از باغات کن به واسطه حکم قضایی به پهنه مسکونی تبدیل شده است.
کد خبر : ۲۳۲۱۹۴
صراط: مهدی چمران در یکصد و سی‌ هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به دیدار مسئولان محیط زیست، مدیریت شهری و اعضای شوراهای سراسر کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: بنده صمیمانه از برگزاری این جلسه قدردانی می‌کنم و باید بیانات ایشان سرمشقی برای تمامی اعضای شوراها و مسئولان محیط زیست و آحاد ملت ایران باشد.
 
وی تصریح کرد: پس از دیدار مسئولان محیط زیست و مدیریت شهری و شوراها با مقام معظم رهبری تمهیدات لازم جهت تحقق رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری پیش‌بینی شده است در همین زمینه جلسه‌ای با وزیر اطلاعات برگزار شده است.
 
چمران با اشاره به جزئیات این جلسه با وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در این جلسه بیش از هزار هکتار از فضاهای سبزی که در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار داشته و دارد، مقرر شد که در اختیار شهرداری و بالطبع شهروندان تهرانی قرار گیرد که امیدواریم این امر مهم تا قبل از پایان سال 93 محقق شود.
 
رئیس شورای شهر تهران همچنین به تهیه نامه‌ای از سوی اعضای شورای شهر تهران و مدیریت شهری به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این نامه خطاب به ایشان از رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری قدردانی شده و قطعاً اگر دستورات و رهنمودهای ایشان نبود ما نمی‌توانستیم در حوزه محیط زیست و فضای سبز اقداماتی را انجام دهیم.
 
چمران گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل محیط زیست و فضای سبز اتمام حجتی برای مسئولان مربوطه اعم از مدیران شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و شورا و همچنین قوه قضاییه است.
 
رئیس شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد تا با همکاری قوه قضاییه و صدور احکام به موقع از تخریب باغات و همچنین تصرف آنها از طریق افراد مختلف و دستگاه‌ها جلوگیری شود.
 
چمران ادامه داد: قوه قضاییه اخیراً حکمی را در خصوص 120 هکتار از باغات کن صادر کرده است که این حکم به ضرر شهروندان تمام می‌شود که به واسطه این حکم این باغات به پهنه مسکونی تبدیل خواهد شد ضمن اینکه در سال‌های گذشته و براساس مصوبه شورای شهر این پهنه به پهنه جی (فضای سبز) تبدیل شده بود و بودجه‌ای را نیز برای خرید آن اختصاص داده شده بود که با این حکم همه این تصمیمات بی‌ثمر خواهد بود.
 
رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری جلوی این کار را بگیرد ضمن اینکه از شهردار منطقه 5 هم درخواست می‌شود که جلوی ساخت‌وساز در این پهنه را بگیرد.
 
وی بیان داشت: قطعاً صدور این احکام مغایرت با صحبت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مسائل محیط زیستی و فضای سبز دارد که باید در این زمینه اقدامات سریع صورت گیرد.
 
چمران در ادامه با اشاره به آلودگی هوا در شهر تهران گفت: برای از بین بردن آلودگی هوا باید حمل‌ونقل عمومی توسعه یابد و در این بخش شهرداری و شورا آنچه را که در توان داشته است هزینه کرده و بودجه خوبی را نیز از سال آینده در بخش مترو اختصاص داده است.
 
رئیس شورای شهر تهران در ادامه فعالیت معادن اطراف شهر تهران و به خصوص معدن شن و ماسه منطقه 18 گفت: فعالیت این معدن باید سریعاً با حکم دادگاه متوقف شود که در این بین شهردار  منطقه 18 باید اقدامات لازم را انجام دهد.
 
وی در پایان گفت: توقف فعالیت معدن شن و ماسه منطقه 18 الزامی است.
منبع: فارس