۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳

رایزنی لاریجانی با مقامات کویتی+تصاویر

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به کویت با امیر، نخست وزیر و وزیر رئیس پارلمان کویت درباره مسائل منطقه‌ای و مذاکرات هسته‌ای گفتگو کرد.
کد خبر : ۲۳۲۲۲۰
صراط: دکتر علی لاریجانی امروز سه‌شنبه ـ ۱۹ اسفندماه ـ در دیدار با امیر کویت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح در محل کاخ امیر این کشور گفت: ایران همواره در راستای افزایش توسعه روابط با کویت تلاش‌هایی را داشته است.

وی ادامه داد: ریشه‌های فرهنگی و تاریخی دو کشور باید مسیر ارتباطات میان کویت و ایران را تصریح کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روابط پارلمانی میان دو کشور خوب است و امید است در سایر جوانب نیز شاهد توسعه روابط باشیم.

رایزنی لاریجانی با مقامات کویتی+تصاویر

مسائل دوجانبه و منطقه‌ای محور مذاکره با امیر و نخست وزیر کویت

لاریجانی امروز در جمع خبرنگاران در کاخ امیر کویت به تشریح محورهای مذاکره با امیر و نخست وزیر این کشور پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز کار ما سه بخش داشت که در ابتدا دیدار با نخبگان و انجمن دوستی کویت صورت گرفت که دیدگاه‌های خوبی برای همکاری مابین ایران و کویت ارائه کردند.

وی افزود: با توجه به سابقه دوستی و مودتی که بین ایران و کویت و دیگر کشورهای منطقه وجود دارد ما با امیر کویت هم دیدار کردیم که این دیدار بسیار سازنده و خوب بود.

رایزنی لاریجانی با مقامات کویتی+تصاویر

دکتر لاریجانی در توضیح مسائل مطرح شده در دیدار با امیر کویت گفت: در این دیدار درباره مسائل دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و همچنین بحران‌هایی که در منطقه وجود دارد، ‌ مذاکراتی صورت گرفت.

وی همچنین از بررسی برخی مشکلات اجرایی میان دو کشور ایران و کویت با امیر این کشور خبر داد و افزود: امیر کویت با نگاه بسیار مثبتی دستور برای حل مشکلات مذکور داد.

دکتر لاریجانی ادامه داد: ‌امیر کویت نگاه مثبت و خوبی به ایجاد امنیت و آرامش در منطقه دارد که این را مثبت می‌دانیم.

وی همچنین با یادآوری دیدار با نخست وزیر کشور کویت گفت: ‌ در این دیدار مسائل مرتبط با توسعه روابط اقتصادی و برخی پیشنهاداتی که می‌تواند سطح روابط تجاری بین دو کشور را افزایش دهد، مطرح شد.

رایزنی لاریجانی با مقامات کویتی+تصاویر

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم سفرای دو کشور مسائل مذکور را دنبال کرده و برخی مسائل نیز باید به طهران منتقل و سفرا در ایران آن‌ها را پیگیری کنند.

رایزنی ایران و کویت درباره مذاکرات هسته‌ای

علی لاریجانی امروز پس از دیدار با المرزوق الغانم رئیس مجلس کویت در جمع خبرنگاران گفت: ما مذاکرات بسیار خوبی در راستای افزایش همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در این دیدار در مورد مسائل مهم منطقه‌ای رایزنی‌هایی انجام گرفت اظهار داشت: ما در این دیدار در مورد نقش سازنده امیر کویت در مسائل منطقه‌ای صحبت کردیم.

رئیس مجلس افزود: سفر امیر کویت به ایران سفر بسیار موفقی بود و توافقات خوبی در این راستا انجام شد که در مذاکرات امروز ما مسائل مربوط به سفر امیر کویت پیگیری شد.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه کویت کشور دوست ما است گفت: در این راستا ما لازم دیدیم که این کشور را در جریان مذاکرات هسته‌ای قرار دهیم.

رایزنی لاریجانی با مقامات کویتی+تصاویر

وی گفت: همیشه رابطه بین ما و کویت خوب بوده است از این رو ما آنان را در جریان مذاکرات قرار دادیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات امروز خود را بسیار سازنده، مثبت و خیرخواهانه دانست و گفت: به دلیل پیچیدگی‌ها در منطقه باید همگراییمان را افزایش دهیم مخصوصاً با حرکت‌های تروریستی که در منطقه ایجاد شده وظیفه خود می‌دانیم که ارتباطمان با دوستانمان را در منطقه نزدیک‌تر کنیم.

وی تأکید کرد: ایران هر چقدر توان دارد در خدمت به کشور‌های منطقه به کار خواهد برد.

لاریجانی گفت: اعتقاد ما این است که کشور‌ها باید بیش از هر چیز در کنار هم باشند تا ثبات در منطقه ایجاد شود.

همچنین در این نشست خبری المرزوق الغانم رئیس مجلس کویت گفت: مذاکرات امروز ما با رئیس مجلس ایران بسیار شفاف و صریح بود.

رایزنی لاریجانی با مقامات کویتی+تصاویر

وی افزود: ما شاهد مرحله سختی در منطقه هستیم و التهاب‌هایی را می‌بینیم که در مورد این چالش‌ها امروز با رئیس مجلس ایران صحبت‌هایی انجام دادیم.

وی با تأکید بر اینکه این گفتگو‌ها می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد اظهار داشت: ما در مورد برنامه هسته‌ای ایران نیز در این نشست صحبت کردیم و آقای لاریجانی ما را در جریان آخرین اتفاقات گذاشتند.

المرزوق الغانم اضافه کرد: ما همچنین درباره پرونده‌های معلق در منطقه به صورت مفصل بحث کردیم و با توجه به درایت و حکمت آقای لاریجانی روی ایشان حساب می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: همه پرونده‌ها از جمله پرونده فلات قاره و تقسیم مرز‌ها به نتیجه برسد.

رایزنی لاریجانی با مقامات کویتی+تصاویر

توسعه اقتصادی و بررسی حوادث منطقه‌ای اهداف سفر رئیس مجلس

دکتر علی لاریجانی پیش از عزیمت به کشور کویت به تشریح اهداف سفر به دو کشور کویت و قطر در جمع خبرنگاران پرداخت و گفت: از مدت‌ها پیش قصد سفر به دو کشور کویت و قطر را داشتیم اما به خاطر کثرت کار‌ها در مجلس از جمله بررسی بودجه این سفر به تاخیر افتاد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو کشور کویت و قطر همسایه و دوست ما هستند، گفت: ایران از دیرباز روابط نزدیکی با این دو کشور داشته است و رایزنی‌های بسیاری در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی داشته است.

دکتر لاریجانی ادامه داد: به همین دلیل بخشی از مذاکرات ما در دو کشور حول توسعه روابط اقتصادی و همچنین روابط مهم منطقه در این روز‌ها و همچنین همفکری با دوستان خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از مذاکره با مسئولان دو کشور قطر و کویت و همچنین روسای مجالس این دو کشور خبر داد و گفت: امید است فرصتی هم برای دیدار با ایرانیان مقیم این دو کشور داشته باشیم و تلاش کنیم سطح روابط دو کشور را افزایش دهیم.


منبع: ابنا