۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲

وزیر مسکن عربستان سعودی برکنار شد

پادشاه عربستان سعودی، دیروز در حکمی وزیر مسکن را از سمتش برکنار کرد.
کد خبر : ۲۳۲۴۹۴
صراط: «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی، دیروز با صدور فرمانی جدید «شویش بن سعود ضویحی الضویحی» وزیر مسکن عربستان سعودی را از سمتش برکنار کرد و «عصام بن سعد بن سعید» وزیر مشاور و عضو کابینه را مکلف کرد وظایف وزیر مسکن را برعهده بگیرد.

به گزارش «الشرق الاوسط»، برکناری الضویحی پس از آن صورت گرفت که ملک سلمان، سه‌شنبه در سخنانش تاکید کرد قصد دارد راه حل‌های عملی و فوری برای تامین مسکن مناسب برای شهروندان ارائه کند.

پادشاه جدید عربستان سعودی در کمتر از 2 ماه پیش که بر مسند پادشاهی تکیه زده است، عزل و نصب‌های زیادی در ارتباط مقامات عالی‌رتبه انجام داده است.

عزل و نصب‌های پادشاه جدید عربستان علاوه بر این که همگان را به تعجب واداشته است، نشان دهنده نزاع داخلی در خانواده پادشاهی است. در میان عزل و نصب‌های انجام شده، افزون بر انتخاب ولیعهد و جانشین ولیعهد، 2 تن از فرزندان پادشاه پیشین از مقام‌های خود عزل شدند و گفته می‌شود این تغییرات صرفا به افشای نوعی بحران داخلی و نزاع شدید بین افراد خانواده پادشاهی محدود نمی‌شود و این احتمال وجود دارد که بخش‌های مختلف را در بر بگیرد بخصوص که تعداد افراد خانواده پادشاهی که در حاشیه قرار گرفته‌اند، افزایش یافته است و این احتمال همچنان وجود دارد که دامنه اختلافات گسترش یابد.

منبع: تسنیم