۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶

دعوای کلینتون و کاتن درباره نامه ضدایرانی

در حالیکه وزیر خارجه سابق آمریکا در یک پیام توییتری از نامه سرگشاده جمهوری‌خواهان به ایران درباره توافق هسته‌ای به شدت انتقاد کرده بود، بانی جمهوری‌خواه این نامه نیز پاسخ توییتری تند و بحث‌برانگیزی به انتقادات وی داد.
کد خبر : ۲۳۲۵۸۳
صراط: سناتور «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که بانی نامه سرگشاده سناتورهای جمهوری‌خواه به ایران بود روز چهارشنبه (دیروز) در خصوص این نامه وارد دعوای توییتری با «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا شد.

این دعوا بعد از آن شروع شد که کلینتون، از این نامه سناتورهای آمریکایی در تقبیح توافق هسته‌ای با ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فاکس‌نیوز، 47 سناتو جمهوری‌خواه آمریکا روز شنبه، نامه‌ سرگشاده‌ای را خطاب به مسوولان ایرانی نوشتند و ضمن متهم کردن آنها به بی‌اطلاعی از نظام قانون اساسی آمریکا، هشدار دادند که هرگونه توافق هسته‌ای ایران که با آمریکا به امضا درآید و مورد تأیید کنگره واقع نشود، تنها تا پایان دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اعتبار دارد.

این نامه به شدت مورد انتقاد مقامات ارشد آمریکایی و همچنین ایرانی قرار گرفت به طوریکه برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه که این نامه را به امضا درآورده بودند، اعتراف کردند که کار احمقانه‌ای کردند.

ماجرا از اینجا شروع شد که کلینتون در یک پیام توییتری نوشت که نامه سرگشاده به ایران، حاکمیت آمریکا را تضعیف می‌کند. هیچ‌کس موضوع از کار بیکار کردن این افراد که فرمانده کل قوا را به چالش کشیدند را بررسی نکرد.

کاتن نیز ضمن انتقاد از اظهارات کلینتون در یک پیام توییتری نوشت که نامه به ایران، آمریکا را در مقابل یک توافق بد مورد محافظت قرار می‌دهد. هیچ فرمانده کل قوا اجازه ندارد به بدترین دولت‌های جهان اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای را بدهد.

این اظهارات کاتن موجب بروز بحث و جدالهای شد زیرا اختیارات اوباما برای توافق هسته‌ای با ایران را به چالش کشیده بود
منبع: فارس