۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲

استقبال جنبش حماس از اعتراض مصر

حزب‌الله لبنان از اعتراض دولت مصر به حکم دادگاه درباره «تروریستی بودن» جنبش حماس استقبال کرد.
کد خبر : ۲۳۲۶۲۵

صراط: حزب‌الله لبنان از اعتراض دولت مصر به حکم دادگاه درباره «تروریستی بودن» جنبش حماس استقبال کرد.

سخنگوی مرجع قضایی دولت مصر ضمن اعلام خبر اعتراض دولت به حکم صادره علیه جنبش فلسطینی حماس و «تروریستی خواندن» آن اعلام کرد که این اعتراض در چارچوب اجرای قانون «سازمان‌های تروریستی» که ماه گذشته صادر شده بود، صورت گرفت. بر اساس این قانون با گروه‌هایی که بر اساس حکم دستگاه قضائی مصر در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند، رفتار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، دولت مصر به حکم صادره علیه حماس و تروریستی خواندن آن اعتراض کرده است و سخنگوی مرجع قضایی دولت آن را «اقدامی درست» خواند.

در همین ارتباط، یک منبع قضایی مصر گزارش داد که در تاریخ ۲۲ مارس اولین جلسه برای بررسی اعتراض ارائه شده دولت برگزار می شود.

حزب‌الله لبنان نیز امروز(پنجشنبه) در بیانیه‌ای از این اقدام قاهره استقبال و اعلام کرد که «حماس جنبش مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی است». حزب الله همچنین خواستار رفع هر گونه تنش در روابط حماس و مصر از طریق گفتگو بین طرفین شد.

یکی از دادگاه‌های قاهره ویژه مسائل اضطراری، ماه گذشته این حکم را صادر کرده است. روابط مصر و حماس از زمان برکناری محمد مرسی در ژوئیه ۲۰۱۳ رو به تیرگی گذاشته است. مقام های امنیتی از هنگام برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری پیشین در کودتای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح السیسی در سال 2013 بطور مستمر و سازمان دهی شده اقدام به سرکوب این گروه و سران و اعضای آن کرده است.
منبع: فارس