۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

هنیه خواستار توقف بازداشت‌های سیاسی شد

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از جنبش فتح خواست زمینه فعالیت سیاسی آزادانه در کرانه باختری را فراهم کند.
کد خبر : ۲۳۶۰۱۴
صراط: نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از جنبش فتح خواست زمینه فعالیت سیاسی آزادانه در کرانه باختری را فراهم کند.
 
به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در پیام خود به همایش مردمی انمجن اسلامی دانشگاه النجاح خواستار توقف تعقیب و بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری شد که به هیچ وجه با ارزش‌های فلسطینی سازگاری ندارد و تنها به نفع رژیم صهیونیستی است. وی افزود این مسأله برای پیشبرد آشتی ملی ضروری است.
 
هنیه وحدت ملی را سلاحی قوی و لازم دانست که جنبش حماس همواره سعی در حفظ آن دارد و گزینه آشتی ملی را نیز برای مقابله ملت فلسطین با چالش ها و خطرها ضروری می‌داند. وی در عین حال از مقامات تشکیلات خودگردان خواست به توافقات امضا شده در قاهره و دوحه پایبند باشند.
 
نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنان خود، از تلاش های تمامی طرف ها برای اعتلای راه و روش جنبش حماس و انسجام اسلامی و خط مشی ملت فلسطین در کرانه باختری قدردانی کرد.
 
وی افزود: راه جهاد راه آزادسازی فلسطین از اشغالگری صهیونیست‌هاست و حماس در عرصه های مختلف سیاسی، امنیتی، تربیتی، نظامی، رسانه ای و فکری به راه و روش خود پایبند است و اجازه از دست رفتن حقوق و اصول ملی را نخواهد داد.
منبع: ایسنا