۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱

منصوریان: سخت‌ترین روز مربیگری‌ام بود

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: سخت است پنالتی از دست بدهی و به بازی برگردی. ابزاری جز ماکیت توپ و بازی شجاعانه نداشتیم.
کد خبر : ۲۳۲۶۴۱

صراط: سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: سخت است پنالتی از دست بدهی و به بازی برگردی. ابزاری جز ماکیت توپ و بازی شجاعانه نداشتیم.


علیرضا منصوریان بعد از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل استقلال در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران گفت: زنده ماندنمان را مدیون شهدا هستیم که این خاک را حفظ کردند.

وی افزود: نیمه اول بازی پایاپای بود در نیمه دوم مالکیت توپ را در دست گرفتیم . حواسمان روی استقلال بود تا در موج دوم از ضد حمله استفاده کنیم. مهمتر این بود که سخت است پنالتی از دست بدهی و به بازی برگردی. ابزاری جز ماکیت توپ و بازی شجاعانه نداشتیم. حضور هواداران نعمت است مجبوریم به خاطر نداشتن هواداران زحمت زیادی بکشیم.

منصوریان ادامه داد: بازیکنان ما جوان هستند باید بیشتر بدویم تا برنده شویم. بعد از گل می‌توانستیم روند بازی را عوض کنیم مخصوصا وقتی حنیف آمد خط حمله ما برای جلوگیری از این ترفند حاج محمد را به زمین آوردیم .یکی از روزهای سخت مربیگری‌ام بود و عادت دارم کنار زمین ورجه ورجه کنم و مقابل هوادارانی که مرا به فوتبال معرفی کرده احترام بگذارم. زمانی هوادار این تیم بودم خودم را مدیون این تیم می‌دانم اول بازی وظیفه بود به سمت قلعه‌نویی بروم و برخلاف اینکه می‌گفتند فضا رقابتی است فضا را دوستانه کردیم. مسیر ما سخت شد به قله رسیدیم و حالا باید آن را حفظ کنیم از اعضای تیم که تمام تلاششان را می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی در رابطه با اینکه آیا خوشحالی نکردن او مقابل استقلال در فوتبال امروز کار حرفه‌ای است، افزود: این کار حرفه‌ای نیست ولی من با این تیم بزرگ شدم این همان هواداری است که در سال 73 وقتی برای اولین بار داشتم از پله بالا می‌رفتم من را تشویق می‌کردند و از خوشحالی درحال سکته بودم. این کار حرفه‌ای نیست اما برایم سخت بود مقابل این هواداران خوشحالی کنم اجازه بدهید احساسم در این جا با منطق مقابله کند.

سرمربی نفت تهران در مورد حضور کم تعداد هواداران اظهار داشت: اگر فوتبال کشی نکنیم و همه ورزشها را جلوی فوتبال نگذاریم و آن را مقابل مردم نگذاریم هوادار به ورزشگاه می‌آید. وقتی یک اتفاق جزئی میافتد باید آنرا مدیریت کنیم. در شهرستان خوب هوادار به ورزشگاه می‌ایند. با نفت مسجدسلیمان بازی داشتیم ورزشگاه پر بود. باید فضای بعد از بازی با آرژانتین را در لیگ قهرمانان آسیا هم به وجود بیاوریم. این اتفاق اکنون برای پرسپولیس و استقلال افتاده و هوادار آنها را از فوتبال دلزده کردیم.

منصوریان در رابطه با اینکه زیر پیراهن بازیکنان این تیم جی پی اس وجود داشت، خاطرنشان کرد: این اشتباه فنی ما بود که از آن 25 هفته استفاده کردیم. قانون شکستنی نیست ولی قانون قابل انعطاف است. در بازی آسیایی هم این جی پی اس را بستیم و در تمرین می‌دانیم بازیکن ما چه فعالیتی داشتند. فکر کنم این مسئله را امیرحسین صادقی فهمید. این موضوع غیرقانونی نیست از دوستانم خواستم این مسئله را بپرسند تا اگر قانونی است استفاده کنیم. با استفاده از این مسئله فهمیدیم بازیکنان چه شرایطی داشتند. با جی پی اس می‌فهمیم که کدام بازیکن توان جسمی او قبل از بازی تمام شده و با تمرین بیشتر توان بدنی آنها را در بازی بالا ببریم. این سیستم 2011 با قطبی به تیم ملی آمد و کی‌روش هم ادامه داده است. این کار به ما کمک می‌کند. معلوم است کسی که در جام جهانی بازی کرده ضریب هوشی بالایی دارد و صادقی هم در نهایت این مسئله را بعد از 25 هفته فهمید.
منبع: فارس