۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

75درصد سرقت‌ها در 14 استان رخ می‌دهد

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: اسیدپاشی اصفهان در اولویت اول معاونت مبارزه با جرائم جنایی است و یقین داریم با توجه به اطلاعات خوبمان حتماً بتوانیم کشف داشته باشیم.
کد خبر : ۲۳۳۰۵۸
صراط: سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به انتظارات مدنظر از قرارگاه مبارزه با سرقت در سال آینده پرداخت و اظهارداشت: بحث تمرکز رسیدگی به پرونده‌های جرائم همراه با خشونت و در اولویت قراردادن این پرونده‌ها از جمله برنامه‌های ما در حوزه سرقت است.
 
رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی بر جرم و تقویت آزمایشگاه‌های علمی و همچنین ارتقای آموزش و استانداردسازی رفتار کارکنان برای افزایش سطح رضایتمندی مردم و حضور به موقع برای رسیدن به صحنه جرم و به طور کلی ارتقای احساس امنیت از جمله برنامه‌های ما در این قرارگاه است.
 
وی در ادامه با بیان این مطلب که جغرافیای جرم هر استان هدف‌گذاری شده و با توجه به هدف، مدیریت بر جرم شروع می‌شود به 14 استان مورد هدف در قرارگاه مبارزه با سرقت پرداخت و اظهارداشت: بالغ بر 75 درصد سرقت‌ها در این 14 استان رخ می‌داده و تقریباً تمامی استان‌ها در امر مبارزه با سرقت موفق بودند اما در استان لرستان سرقت به حداقل رسیده و این استان از قرارگیری در زمره این 14 استان بیرون آمده است.
 
این مقام ارشد انتظامی در ادامه در مورد آگهی لیزینگ خودروها در مطبوعات گفت: متاسفانه شرکت‌ها و موسسات کاغذی تشکیل می‌شوند و جایی تحت عنوان دفتر هم ندارند و کنترلی در ایجاد تشکیل آن نیز وجود نداردو سازمانی هم نیز که بر آنها نظارت کند و متاسفانه آنها به تبلیغاتی که در رسانه کرده مشکلاتی را بوجود می‌آورند که لازم است برخورد جدی با آنها صورت می‌گیرد.
 
رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: واحد خاصی در مجموعه جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فعالیت لیزینگ‌ها را رصد می‌کند و با توجه به رسیدگی در تهران بزرگ و بقیه استان‌ها ما کشفیات خوبی را داشته‌ایم؛ البته از بعضی از این لیزینگ‌ها تعهد گرفته شده و آزاد شده‌اند اما متاسفانه هنگام آزادی دوباره از مردم پول جمع کرده و کلاهبرداری می‌کنند.
 
سرهنگ فریدون رهبری معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیز در این زمینه به خبرنگاران گفت: با تجزیه و تحلیلی که داشته‌ایم به پیشگیری جرم قوه قضاییه نیز اعلام کرده‌ایم و در صددیم با رفع نواقص این پدیده برچیده شود.
 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تصریح کرد: تقریباً یک میلیون 600 هزار شرکت ثبت شده‌اند که 400 هزار از این شرکت ها سوری هستند و فعالیت ندارند و هیچ نهادی متولی نیست.
 
سردار مقیمی در ادامه به آخرین شگردهای سرقت از خودروها پرداخت و گفت: در ارتباطی که با خودروسازها داشته‌ایم آخرین شگردهای سرقت را به آنها ارائه داده‌ایم تا آنها را در خط تولید اصلاح کنند.
 
وی افزود: خوشبختانه افزایش وقوع نداشته‌ایم و بالغ بر 95 درصد خودروهای سرقتی کشف می‌شود.
 
این مقام ارشد آگاهی کشور تصریح کرد: جرائم اقتصادی در ناجا توسط پلیس آگاهی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
 
سردار مقیمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد موضوع اسیدپاشی اظهارداشت: در این خصوص الحمدولله هر اسیدپاشی را تا الان کشف کرده‌ایم و اسیدپاشی اصفهان هنوز در اولویت است و به صورت اولویت اول معاونت مبارزه با جرائم جنایی قرار دارد.
 
وی ادامه داد: در این زمینه اطلاعات خوبی جمع‌آوری شده و انتظار ما حتماً کشف پرونده است؛ به صورت هفتگی نیز این موضوع را بعنوان بعنوان پرونده مهم پیگیری کرده و از پلیس پیشکسوت نیز در این زمینه استفاده کرده‌ایم و یقین داریم با توجه به اطلاعات، حتماً بتوانیم کشف داشته باشیم.
 
رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد تخلف پلیس افتخاری گفت: یکی از جرائم در بحث سرقت، سرقت تحت پوشش مامور به هر شکل و عنوانی است و قطعاً سازمان‌های رصد کننده حتماً با جرم به هر شکلی که باشد برخورد می‌کنند.
 
سردار مقیمی در خاتمه در مورد موضوع علی مطهری گفت: علی مطهری موضوع جرم ما نیست.
منبع: فارس