۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵

دستگیری قاتل فراری هنگام زورگیری

فردي كه يك سال پيش در يك تصادف، با زير گرفتن عابري پياده، مرگ او را رقم زده بود، پس از يك سال در جريان يك زورگيري به دام افتاد.
کد خبر : ۲۳۲۷۶۲
صراط: فردي كه يك سال پيش در يك تصادف، با زير گرفتن عابري پياده، مرگ او را رقم زده بود، پس از يك سال در جريان يك زورگيري به دام افتاد.
 
سرهنگ كارآگاه ميرزكي، رييس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: ساعت ١٤ پنجم بهمن ماه امسال دو سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت هوندا ١٢٥ به يك عابر كه در حال صحبت با گوشي تلفن همراهش بود نزديك و در يك لحظه اقدام به سرقت گوشي او كرده و از محل متواري شدند. اما پس از طي چند متر، راكب موتوسيكلت تعادل خود را از دست داد و به زمين افتاد و به اين ترتيب اهالي محل موفق شدند يكي از سارقان را دستگير كنند. با دستگيري يكي از سارقان، موضوع ازطريق مركز فوريت‌هاي پليسي ١١٠ به كلانتري ١٠٩ بهارستان اعلام شد و ماموران پس از حضور در محل، متهم را به مقر انتظامي منتقل كردند. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع موبايل‌قاپي، تيمي از كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ رسيدگي به آن را آغاز كردند.

شاكي كه از ناحيه دست راست و پيشاني مورد اصابت ضربات قمه قرار گرفته بود، به كارآگاهان گفت: روز حادثه در حال مكالمه با گوشي تلفن همراه بودم كه ناگهان دو راكب موتورسوار گوشي‌ام را به سرقت بردند. آنها قصد فرار داشتند اما چند متر جلوتر موتوسيكلت روي زمين افتاد. با زمين خوردن موتوسيكلت تعدادي از اهالي به كمك من آمدند و توانستيم يكي از سارقان را دستگير كنيم اما سارق ديگر فرار كرد. به گفته شاكي، متهم هنگام دستگيري، او را از ناحيه دست راست و پيشاني با چند ضربه قمه مجروح كرد اما در نهايت اهالي او را دستگير كردند.

به گفته سرهنگ ميرزكي، متهم كه جواني ٢٠ ساله است در جريان بازجويي‌ها به ده‌ها فقره كيف‌قاپي و موبايل‌قاپي در محدوده خيابان جمهوري، بهارستان و بازار تهران اعتراف كرد. اين در حالي بود كه بررسي سابقه متهم نشان داد كه او ارديبهشت سال گذشته نيز هنگام تردد با موتوسيكلت با يك عابر پياده تصادف و باعث فوت او شد اما از محل فرار كرد.
منبع: اعتماد