۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

جایگاه بالای مقاومت در معادلات منطقه

نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد که مبارزات شگفت‌انگیز نیروهای مردمی در عراق و سوریه نشانگر جایگاه بالای مقاومت در معادلات منطقه و جواب محکمی به برخی سیاستمداران در لبنان است که به خود اجازه تعرض به سلاح مقاومت حزب الله را می‌دهند.
کد خبر : ۲۳۳۰۷۰
صراط: نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد که مبارزات شگفت‌انگیز نیروهای مردمی در عراق و سوریه نشانگر جایگاه بالای مقاومت در معادلات منطقه و جواب محکمی به برخی سیاستمداران در لبنان است که به خود اجازه تعرض به سلاح مقاومت حزب الله را می‌دهند.
 
«حکمت دیب» عضو فراکسیون مسیحی «تغییر و اصلاح» وابسته به جریان آزاد ملی در پارلمان لبناندرباره خطر تروریسم برای لبنان به طور عام و برای مسیحیان به طور خاص و امکان تشکیل جبهه مسیحی هماهنگ در منطقه علیه تکفیری‌ها گفت: مبارزه با گروه‌های تکفیری و عقاید آن ابزارهای متعددی را می‌طلبد.
 
وی تصریح کرد: جریان آزاد ملی لبنان حامی همه جانبه محور  مبارزه با افکار و جریان تکفیری است، به خصوص که تکفیری‌ها امروز برای منطقه و همه طوائف آن، حتی اهل تسنن مصیبتی بزرگ شده است.
 
دیب با تاکید بر ضرورت ریشه‌کن شدن تفکر تکفیری از منطقه گفت: تکفیری‌ها نقشه اسرائیل را در منطقه پیاده می‌کنند که همان فتنه انگیزی، تفرقه و ایجاد درگیری بین مردمان هر کشوری است.
 
نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد: اما در هر حال به اعتقاد ما تفکر تکفیری رو به زوال است به خصوص که چهره دهشتناک خود را به همگان نشان داده و هیچ کس فریب آن را نمی‌خورد.
 
ارتش و مقاومت در وضعیت مناسبی برای مقابله با خطر تکفیری‌هاست
 
دیب درباره امنیت لبنان و نقش ارتش و مقاومت در مبارزه با تروریسم و مقابله با باندهای خفته تروریستی یا تروریست‌های مستقر در مرزهای این کشور با سوریه گفت: ارتش لبنان در وضعیت بهتری در مقابله با خطر گروه‌های تکفیری قرار گرفته است، به خصوص پس از اینکه نیروهای ارتش در مرزهای شرق لبنان با سوریه که در معرض حملات تروریست‌ها بود مستقر شدند، به گونه‌ای که به طور جدی به مقابله با گروه‌های تروریستی می‌روند و امروز ارتش برای دفاع از لبنان و مرزهای این کشور در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.
 
وی با اشاره به تاثیر و حمایت مقاومت از اهالی و ارتش لبنان در برابر خطر تروریسم گفت: کسانی که می‌گفتند و همچنان هم می‌گویند که سلاحی در کنار سلاح نیروهای مسلح لبنان نباید قرار بگیرد، اکنون نمونه‌های مختلفی را در منطقه در برابر چشمان خود مشاهده می‌کنند، همان گونه که در عراق ما نیروهای بسیج مردمی را می‌بینیم که با حمایت از ارتش عراق پیروزی‌های میدانی مهمی را محقق کرده‌اند.
 
نماینده پارلمان لبنان با اشاره به حضور نیروهای دفاع مردمی در سوریه که به ارتش این کشور در مبارزه با گروه‌های تروریستی کمک می‌کنند، گفت: پس این عجیب نیست که سلاحی مردمی حامی نیروهای مسلح در هر کشوری برای مواجهه با خطرات متعدد از جمله خطر تروریسم باشد و هرگز نباید از اهمیت این نیروها که راه‌های مبارزه با تروریسم و نقش خود در رویارویی در کنار ارتش را به خوبی بلد هستند غافل شد.
 
دیب درباره اهمیت گفت‌وگوهای داخلی در لبنان و تاثیر آن در استراتژی مبارزه با تروریسم و تکفیر در این کشور گفت: لبنان بر اصل گفت‌وگو بنا نهاده شده و در قانون اساسی و منشور ملی این کشور مفاد متعددی است که از گفت‌وگو سخن می‌گوید و به طور کلی باید گفت، گفت‌وگو دلیل وجود لبنان است.
 
وی لبنان را نمونه گفت‌وگوی تمدن‌ها خواند و گفت: ما اکنون شاهد گفت‌وگوی دو تشکل مسیحی جریان آزاد ملی و نیروهای لبنانی و گفت‌وگوی حزب الله و جریان المستقبل از سوی دیگر هستیم و تکمیل روند این گفت‌وگوها می‌تواند دستاوردهای خوبی در ابعاد مختلف لیبی محقق کند.
منبع: فارس