۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵

برابری جنسیتی ظلم به زنان است

نماینده پارلمانی ایران در اجلاس پکن+۲۰ با انتقاد از فعالیت ضعیف سفارتخانه‌های کشورمان در سایر کشورها گفت: دشمنان از این ضعف استفاده کرده‌اند و هر تصویری که مطلوب خودشان است، از زن مسلمان ایرانی در جهان ارائه داده‌اند.
کد خبر : ۲۳۳۰۹۸
صراط: نماینده پارلمانی ایران در اجلاس پکن+۲۰ با انتقاد از فعالیت ضعیف سفارتخانه‌های کشورمان در سایر کشورها گفت: دشمنان از این ضعف استفاده کرده‌اند و هر تصویری که مطلوب خودشان است، از زن مسلمان ایرانی در جهان ارائه داده‌اند.
 
شهلا میرگلوبیات در خصوص دستاوردهای اجلاس پکن+20 و حضور هیأت ایرانی در این اجلاس گفت: در این اجلاس یک نشت نمایندگان دولت با مجموعه نمایندگان سایر دولت‌ها، یک نشست نمایندگان پارلمانی کشورها و یک نشست دیگر نیز با حضور NGOها برگزار شد.
 
وی ادامه داد: بنده در نشستی که مخصوص نماینگان پارلمانی کشورها بود مباحثی را در خصوص عدالت جنسیتی با توجه به تفاوت‌های ساختار فیزیولوژیک زنان و مردان مطرح کردم.
 
این عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: با توجه به تفاوت‌های موجود در بین زنان و مردان بحث برابری جنسیتی ظلم به زنان است و پس از طرح بحث‌های مربوط به عدالت جنسیتی سایر کشورها نیز در مقابل آن واکنش منفی نداشتند.
 
میرگلوبیات در خصوص دستاوردهای اجلاس زنان در نیویورک افزود: نمایندگان کشور ما با حضور در این اجلاس توانستند نظرات و مواضع کشور را در زمینه‌های مرتبط با حوزه زنان مطرح کنند و با توجه به تأکیدی که سایر کشورها بر برابری جنسیتی دارند طرح موضوعاتی مانند عدالت جنسیتی بسیار مهم بود.
 
وی افزود: دو نشست با کشورهای ترکیه و ایتالیا داشتیم و نمایندگان کشور ایتالیا تصویر درستی از زنان جامعه ما نداشتند و تصور می‌کردند که زنان ایرانی برای رفتن به پزشک باید از همسران خود اجازه بگیرند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل ضعف در تبلیغات و فعالیت ضعیف سفارتخانه‌ها در سایر کشورها متأسفانه تصویر درستی از جایگاه زنان ایرانی در سایر کشورها ارائه نشده است و این اجلاس‌ها می‌تواند فرصتی برای ارائه تصویر درست از جامعه زنان ایرانی باشد.
 
میرگلوبیات افزود: دشمنان از این ضعف استفاده کرده‌اند وهر تصویری که مطلوب خودشان است را از زن ایرانی در جهان ارائه داده‌اند که باید بر روی این موضوع کار کرد.
منبع: فارس