۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸

آخرین خبر از پرونده عوامل توزیع اوستین

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: اورژانس و بخشهای ویژه بیمارستانها در ایام نوروز فعال هستند در مورد خدمات درمانگاهی، بستری،پاراکلینیکی و حتی دندانپزشکی نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا اگر مشکلی در شهری به وجود آمد اقدامات درمانی انجام شود.
کد خبر : ۲۳۳۶۰۴
صراط: مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: اورژانس و بخشهای ویژه بیمارستانها در ایام نوروز فعال هستند در مورد خدمات درمانگاهی، بستری،پاراکلینیکی و حتی دندانپزشکی نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا اگر مشکلی در شهری به وجود آمد اقدامات درمانی انجام شود.

محمدحسین میردهقان درباره عوامل توزیع داروی اوستین، اظهار داشت: دکتر دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو باید اطلاعات جدید را دراین مورد بیان کند، اما آنچه در حیطه مسئولیت ما است، این است که وقتی اتفاقی در بیمارستانی می‌افتد ما ملزم به پیگیری درمان بیماران هستیم. خوشبختانه تیم تخصصی متشکل از چشم‌پزشکان دور هم جمع شده‌اند و در چند جلسه با حضور در بیمارستان بیماران را معاینه کردند. خدا را شکر هیچ گونه نقص درمانی در ادامه درمان این بیماران مشاهده نشده است.
 
وی افزود: در این راستا پزشکان در رشته‌های فوق‌تخصصی قرنیه، شبکیه و گلوکم حضور پیدا کرده‌اند و با حمایت همین مجموعه در بیمارستان فارابی و چند مرکز دیگر با همکاری اورژانس انتقال بیماران به این مراکز درمانی انجام شده است.
 
مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه سیر درمانی این بیماران در حال انجام است و مسئولیت درمانی آنها نیز برعهده همان مراکزی است که حادثه در آنها اتفاق رخ داده است. آخرین اطلاعاتی  موجود در این زمینه حاکی از پیگیری درمانی آنها است.
 
وی ادامه داد: در بررسی تخصصی با حضور پزشکان در حوزه‌های مختلف علل گوناگونی برای این مسئله مطرح شده است که بیشترین شک ما با توجه به اینکه این داروها از کانال غیررسمی تهیه شده است، قاچاق دارو است و  پرونده روی میز دکتر دیناورند است.
 
میردهقان در پاسخ به این سوال که در ایام تعطیلات نوروز چه تمهیدات درمانی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: اولین سالی است که بعد از طرح تحول سلامت هیچ گونه خدمت‌رسانی در این طرح کم‌رنگ نخواهد شد و طرح تحول با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.
 
همچنین هماهنگی خوبی با سازمان نظام پزشکی و بخش خصوصی خواهیم داشت و امیدواریم با اطلاعاتی که مسئولان درمانی درباره میزان حضور مردم در آن شهر به عنوان گردشگر دارند مراکز را برای فعالیت درمانی زنده نگه داریم.
 
وی ادامه داد: بخش های اورژانس و ویژه در ایام نوروز فعال هستند و هیچ گونه تعطیلی نخواهیم داشت و چنانچه بخواهیم برخی ظرفیت‌های درمانی را براساس اطلاعات آن شهر کاهش دهیم این امکان وجود دارد تا براساس اعلام نیاز آن شهر دوباره فعال شود.
 
مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهم که هیچ گونه خللی در خدمت‌رسانی درمانی در ایام تعطیلات نوروزی وجود نخواهد داشت و از نظر درمانگاه‌ها، مراکز بستری، موارد پاراکلینیکی و حتی دندان‌پزشکی نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا اگر مشکلی در شهری به وجود آمد اقدامات درمانی انجام شود.
 
وی افزود: همچنین خدمات موارد غیراورژانسی نیز ارائه خواهد شد و امیدواریم مردم این خدمات را لمس کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: تجربه سال گذشته نشان می‌دهد موارد مراجعه در ایام عید کم می‌شود اما بستر خدمت‌رسانی پویا، زنده و فعال خواهد بود.
منبع: فارس