۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶

تظاهرات مقابل بانک مرکزی اروپا +تصاویر

روز چهارشنبه تظاهرات معترضان به سیاست‌ ریاضت اقتصادی و ساختار سرمایه‌داری در برابر ساختمان جدید بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت آلمان، به درگیری با پلیس و بازداشت ده‌ها نفر منجر شد.
کد خبر : ۲۳۳۷۹۸
صراط: روز چهارشنبه تظاهرات معترضان به سیاست‌ ریاضت اقتصادی و ساختار سرمایه‌داری در برابر ساختمان جدید بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت آلمان، به درگیری با پلیس و بازداشت ده‌ها نفر منجر شد.

در جریان تظاهرات اوایل وقت امروز در برابر بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت آلمان، معترضان به سیاست‌های ریاضتی و نیروهای پلیس با هم درگیر شدند.
 
خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت که پلیس برای مقابله با معترضان از گاز اشک‌آور  و ماشین‌آب‌پاش استفاده کرد  به دنبال پرتاب سنگ به نیروهای امنیتی، دست‌کم یک تن از نیروهای پلیس زخمی شد. این در حالی است که یکی از نیروهای پلیس فرانکفورت از زخمی شدن دست‌کم ۸۰ نفر از نیروهای پلیس خبر داده است.همچنین گزارش‌هایی از زخمی شدن معترضین منتشر شده است.
 
معترضان همچنین پل اصلی روی رودخانه ماین و مسیر اصلی برای تردد در شرق شهر را مسدود کردند. آخرین اخبار حاکی از این است که تاکنون 350 نفر دستگیر شده‌اند. این تظاهرات در اعتراض به برنامه افتتاح ساختمان جدید بانک برگزار شد با این حال گفته می‌شود که مقامات همچنان قصد دارند تا ساختمان  جدید را امروز و در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی افتتاح کنند.
 
پلیس آلمان در اطراف ساختمان جدید کمربند امنیتی تشکیل داده است.معترضان پلیس را به طرح‌ریزی سناریوی جنگ خیابانی متهم کرده‌اند.
 
پیش از این اعلام شده بود که روز چهارشنبه تظاهراتی ضد سیاست‌های ریاضتی در فرانکفورت برگزار خواهد شد و همچنان انتظار می‌رود که هزاران نفر از مردم در این تظاهرات شرکت کنند به طوری که گمان می‌رود تا ۱۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کنند.

منبع: فارس