۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

تظاهرات ضد تروریسم باحضورحامیان تروریسم!+تصاویر

تظاهرات گسترده‌ای امروز در محکومیت حمله تروریستی ۱۸ مارس به موزه گردشگری تونس با حضور رئیس جمهور فرانسه برگزار شد.
کد خبر : ۲۳۴۹۱۷
«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه وارد تونس شد تا در راهپیمایی گسترده بین المللی علیه تروریسم شرکت کند.

کشورهای غربی از جمله فرانسه در سال‌های اخیر از تروریست‌های تکفیری فعال در سوریه و عراق حمایت کرده‌اند و حملات تروریستی در کشورهای اروپایی و آفریقایی ازجمله تونس نشان دهنده کوته فکری سیاستمداران اروپایی درباره رویدادهای مزبور و خون‌هایی است که در خاورمیانه ریخته شده است.

 تظاهرات ضد تروریسم در تونس در واکنش به حمله به موزه باردو تونس در تاریخ ۱۸ مارس که به کشته شدن ۲۲ نفر از جمله چهار گردشگر فرانسوی منجر شد سازماندهی شده است.

«باجی قائد السبسی»، «برونیسلاو کومورووسکی» و «محمود عباس» همتایان تونسی، لهستانی و فلسطینی اولاند و همچنین «متئو رنتسی» و «عبدالمالک سلال» نخست وزیران ایتالیا و الجزایر نیز در این راهپیمایی شرکت کردند.

این تظاهرات که در آن هزاران نفر از مردم تونس شرکت کردند در میدان «باردو» برگزار شد.

رسانه‌های تونس اعلام کردند که خیابان بیست مارس که میدان باب سعدون را به موزه باردو متصل می‌کند مملو از جمعیتی است که برای راهپیمایی گسترده علیه تروریسم تجمع کرده‌اند.

درهمین حال «حبیب الصید» نخست وزیر تونس اعلام کرد «لقمان ابو صخر» رهبر مهم‌ترین گروه افراطی عقبه بن نافع و متهم به هدایت حمله ۱۸ مارس علیه موزه باردو روز شنبه به دست نیروهای تونسی کشته شد.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد گفت: من از طرف بارک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، مایلم همبستگی کشورم را با مردم تونس که روز یکشنبه در اعتراض به حمله تروریستی تکان دهنده و زشت ۱۸ مارس به موزه ملی باردو تظاهرات می‌کنند، ابراز کنم.


منبع: ابنا