۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

پهپاد منهدم شده قصد شناسایی داشت

یک کارشناس نظامی در تحلیلی خاطر نشان ساخت که پهپاد سرنگون شده آمریکایی از نوع پیشرفته بوده و و واشنگتن قصد داشته تا اطلاعات کسب شده‌ را به نیروهای مخالف سوریه تحویل دهد.
کد خبر : ۲۳۳۹۳۰

صراط:«حسن الحسن» کارشناس نظامی در تحلیلی عنوان کرد که پهپاد سرنگون شده آمریکایی بر فراز «لاذقیه» در شمال غربی سوریه  برای تشخیص تحرکات نیروهای وفادار به دولت سوریه و تعیین مقرهای فرماندهی نظامی بود.


به گزارش وبگاه روسی «اسپوتنیک» ارتش سوریه روز گذشته یک پهپاد آمریکایی را بر فراز لاذقیه در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه سرنگون ساخت.

این پهپاد جاسوسی با عبور از دریای وارد سوریه شده بود و ارتش آمریکا بعد از سرنگونی تایید کرد که ارتباطش با این پهپاد قطع شده است.

در همین رابطه «حسن الحسن» کارشناس نظامی  در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار داشت:«این پهپاد از نمونه های با فن‌آوری بالا بوده و قابلیت عکس برداری از تحرکات ارتش سوریه  و مقرهای فرماندهی نظامی این کشور را دارا بوده به منظور پی‌بردن به جزییات مخفیانه ارتش سوریه دارا بوده و ارتش آمریکا  قصد داشته تا اطلاعات کسب شده‌ را به نیروهای مخالف سوریه تحویل دهد.

این کارشناس نظامی با پذیرفتن تلویحی جنگی بودن پهپاد سرنگون شده اذعان داشت که این پهپاد قادر به حمله علیه غیر نظامیان و یا تاسیسات نظامی بوده و ساقط شدن آن حکایت از توانایی ارتش سوریه دارد که آماده هرگونه عملیات بهت‌انگیزی را دارد.

حسن الحسن با بیان این‌که چنین پهپادی را می‌توان با دفاع هوایی متعارف نیز سرنگون ساخت از ارائه جزییات بیشتر در زمینه نوع سامانه استفاده شده در سرنگونی این پهپاد خودداری کرد و گفت که این اطلاعات تنها مختص فرماندهان نظامی است.
منبع: فارس